Organisasjon for web

K

Kontoristen

Guest
Jeg har hatt et møte med en trivelig kar i dag som skal starte et Webfirma, og jeg fikke et spm som jeg ikke kunne svare på.

Spm var:
Fins det noen organisasjon som tar vare på og kjemper for bedre betingelser og vilkår?

Min kunde tenker da på en organisasjon som jobber for bedre provisjoner for afflliate programmer o.l

K

Kontoristen

Guest
Ville det vært noen interesse å bli medlem for dere som er her på webforumet?

Tror vi kunnet vunnet fram en del plasser med med en organisasjon som presser på

peterandrej

pensjonert moderator
en interesseorganisasjon utløser også en del off.midler, så helt urealistisk er det jo heller ikke at det skal gå å stable en organisasjon på beina.

Bjørnar

Gründer
dersom det blir enighet om målsetninger osv, så er jeg med. man må ha noe å jobbe mot / kjempe for - dersom dette skal være aktuelt for egen del.

U

Uregistrert

Guest
Dette lukter kommunisme lang vei. Jeg liker ikke fagforeninger og kommer aldri til å bli med. Norge har så mange interesseorganisasjoner som skal uttale seg og mene noe om alt mulig at det er nesten umulig å få endret på noe her i landet.

Nei, hold hodet klart og vær på hugget slik at man har stor konkurransekraft. Bedre det enn å kaste bort tiden på fagforreningsarbeid.

Bjørnar

Gründer
hva du eller jeg lukter av dette, er vel for så vidt ikke så interessant, så lenge diskusjonen frem mot et mål er fruktbar - om det blir forening eller ei, er akkurat nå ikke det viktiste - det er diskusonen i seg selv som er viktig.

K

Kontoristen

Guest
Hva slags web-bedrifter tenker du på.

Tenker på foretak som jobber med følgende:
  • Søkeoptimalisering
  • Nettbutikker
  • Tjener penger på adsense og Affliates
  • Nettsider som tjener penger på andre typer annosering
Dette bør selvsagt diskuteres

Jeg ser for meg at dette ikke blir en fagforening for ansatte, men en interesseorganisasjon på samme vis som bønder f.eks har bonde og småbrukarlaget.

Tonny Kluften

Administrator
Ok, da tenker du på slik aktivitet som å sende brev til TD eller Euroads og si "Vi har 250000 unike treff pr.dag. Hvor mye vil dere øke provisjonen med hvis vi annonserer gjennom dere?" ? Evt. samme brev direkte til annonsøren.
Den tanken er god og ikke veldig kommunistisk heller :D. Selvfølgelig blir jeg med på det. Blir dog neppe et veldig aktiv medlem.

K

Kontoristen

Guest
Ok, da tenker du på slik aktivitet som å sende brev til TD eller Euroads og si "Vi har 250000 unike treff pr.dag. Hvor mye vil dere øke provisjonen med hvis vi annonserer gjennom dere?" ? Evt. samme brev direkte til annonsøren.
Den tanken er god og ikke veldig kommunistisk heller :D. Selvfølgelig blir jeg med på det.
Er det jeg tenker på, men tror det kan være smart å besøke de.
I tillegg kjempe en medlems sak ift f.eks Norid, bedrifter osv.

Tror det vil være lettere å kjempe for saker når man kan si: Våre Xantall medlemmer syns nå at provisjonene er for lave og ønsker derfor dette, dette og dette.

Eller, våre medlemmer syns at dette foratket er blitt feil/urettferdig behandlet i denne saken og vi vil derfor at dere ser på saken på nytt, vår mening er er dette, dette og dette.

Topp