Oppsøke firma for å selge domener

Noraus

New Member
Er det noen her som har erfaring med å oppsøke større firmaer for salg av domener?
Tenker ikke på små firma/enkeltpersonsforetak da man normalt kan kontakte eier direkte.
Er det større firma eller stort konsern ser jeg med lite håp på sende en epost til post@ og håpe de videresender eposten.

Om en eier et domene man mener passer et firma/nettside tenker jeg det ville vært bra å kontakte dem med mulighet for kjøp.

Er dette vanlig praksis, eller registrerer man domene og sitter stille i båten og venter på napp?
Har hatt gode domener til tider, lagt dem ut på finn og solgt dem, men dette er litt passivt.
Det virker ofte som det er folk som kjøper for videresalg. Eller folk har en ide, men ender ikke opp med å bruke domenet. Svært få av mine salg har endt opp i nettsider.

Har dere tips eller erfaringer for fremgangsmåte med å selge domener?

Bjørnar

Gründer
Mulig det bare er jeg som begynner på bli gubbe, men er ikke bunnen gått litt ut av domenemarkedet? For 10 år siden var det jo helt koko, og man fikk solgt stort sett alt man satt på, men nå opplever jeg det ikke som en særdeles stor business?

holte

Medlem
Bjørnar har rett i at domenemarkedet har endret seg radikalt de senere årene, og det skyldes nok at det har kommet mengder med nye domenenavn og firma velger ofte andre domener enn .no når de kan spare tusenlapper. Så domenesalg er ikke noe jeg vil anbefale folk å satse på i dag.

Jeg har solgt tre domener i år og samtlige fordi folk som er interessert tar kontakt med meg.

Jeg har også solgt en god del domener over en ti års tid, men har aldri solgt et domene fordi jeg har annonsert det.

Det er nok som du sier. Du har et agn og får bare vente på napp. Viktig å ha gode domener da.

Sist redigert:
Topp