Opprette eget affiliateprogram for bok

hansson

Langveisfarende
Heisann. Jeg tenkte jeg skulle tilby et affiliate-program for de som vil selge den finfine frilanshåndboka (Pourquoi Publishing - 90 kroner per solgte bok) via sine nettsteder. Men jeg har problemer med å finne en løsning som kan støtte opplegget. Siden jeg bare har ett eneste produkt blir det litt overkill med programmer som koster 50 dollar måneden osv. Noen som har et tips til meg?

hansson

Langveisfarende
Ja har prøvd flere ganger å få den instillingen til å sitte, men det funker bare ikke. Hva kan jeg gjøre feil? Har til og med byttet ut knappen noen ganger uten hell. Kontrollpanelet mitt hos PayPal er i alle fall på norsk.

SolidHost

Medlem
PS - PayPal svarte meg at de ikke støtter norsk for kjøp-nå-knapper. Selv om admin-språket er norsk er det bare fransk, nederlandsk osv. på landingssidene.

Umm...jaha? Vi har benyttet norske landingssider helt siden de skiftet språk.

2711.jpg

Sist redigert:

SolidHost

Medlem
Er vel, så vidt meg bekjent, ikke noe mer hokus-pokus enn at Paypal leser av hvilket språk du har angitt i din nettleser. F. eks i IE så kan du klikke på Tools -> Internet Options -> Language og angi hvilket språk du foretrekker å få sider vist i. Dersom Norsk er angitt som språk her, så vil siden vises på norsk.

Mulig at du kan sende lc=NO som et hidden form field for å få dette satt som default uavhengig av nettleserens instilling. lc er Paypal's locale parameter; https://cms.paypal.com/us/cgi-bin/?...howto_html_Appx_websitestandard_htmlvariables

Sist redigert:

hansson

Langveisfarende
Flott, det ser ut for at det fungerte med den lc-variabelen. Takk for hjelpa. (Merkelig nok fungerer det fremdeles ikke verken i exploder eller firefox på den ene av maskinene mine, til tross for at språkene er norsk over hele fjøla)

Topp