Først var det at jeg ønsket å benytte Google Ad Manager, og jeg likte både administrasjonen av annonser og statistikk bedre hos GAM enn OpenX.
I tillegg bruker GAM sine script googleadservices.com og doubleclick.com for å hente ut annonsene via JS, i motsetning til OpenX hvor jeg må bruke egne domener eller en mindre ukjent tredjepart for å servere annonser. Jeg merket dette gikk langt kjappere, men det kan kanskje ha noe med at jeg er litt gjerrig på webhotellbudsjettet.
Sist men ikke minst var det planlagt å benytte Google Ad Planner for å selge annonseplass på sidene, som jeg ser for meg blir langt enklere enn om jeg må stå for all sikkerhet og administrasjon av salg selv. Så langt har jeg ikke begynt å selge annonser aktivt, så jeg har ikke researcha forholdet mellom disse tjenestene så grundig, men har troen på at Google vil utvikle dette fremover.
Et stort minus er selvsagt at det gir Google enda mer innsikt i alt jeg gjør på, men så lenge jeg følger retningslinjene deres og kjører whitehat, er ikke dette noen stor bekymring for meg.
Edit:
En annen nyttig ting er at jeg alltid kan defaulte til AdSense uten å konfigurere mye, noe jeg gjør som siste utvei om jeg ikke har andre annonser å selge.