Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Office365 svartelistet

Oscar

Member
Hei,

Etter at jeg byttet server og med det IPer har alt av mailer jeg har forsøkt å sende blitt blokkert av office. Får alltid bounce tilbake med beskjed om at ipen er blokkert og at jeg må gå til sender.office.com for å fjerne den.

Her er problemet da. Det verktøyet deres funker jo ikke. Har gjennomført det flere ganger i hele går og idag, men IPen er fortsatt svartelistet. Noen som har noe tips. Er ganske frustrerende.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Du er nok svartelistet av Office selv, så du får ikke sende gjennom de.
Du må ta kontakt med din reseller, som må eskalere det, men det vanlige er at du må først forklare flere ganger at DU får ikke sende gjennom DE, fordi DE har blacklistet DEG.

Jeg løste det med å sende via Amazon SES, som er MYE mer medgjørlig.
 

Oscar

Member

Ikke svartelistet noe annet sted enn office

Du er nok svartelistet av Office selv, så du får ikke sende gjennom de.
Du må ta kontakt med din reseller, som må eskalere det, men det vanlige er at du må først forklare flere ganger at DU får ikke sende gjennom DE, fordi DE har blacklistet DEG.

Jeg løste det med å sende via Amazon SES, som er MYE mer medgjørlig.

Er nok office sjøl ja. Problemet er at dette er på en server som kjører cPanel/WHM. Vet du om noen måte å bruke Amazon SES der uten noe unødvendig mye setup? Har nemlig flere kunder som leier hos meg og hadde vært utrolig stress å måtte sette opp masse der. Bruker sendgrid til all sending fra applikasjoner.
 

ronorio

Active Member
Litt offtopic.

Er ikke Office 365 lokalisert på MS sine servere? Eller kan det kjøres fra egen server/webhotell?
 

ronorio

Active Member
Jeg skulle foreslå at det kan være MX records som fremdeles peker til gammel server, og trolig derfor du får feil ved levering..men ble litt usikker selv nå på hvor epostene forsøkes sendt fra.
 

Oscar

Member
Office365 kjører på MS sine servere og det er de IPen er svartelistet fra. Min mailserver er en del av cPanel kjørende på en VPS med dedikert IP. MX og slikt er oppdatert til ny IP. Mail kommer frem til alle andre leverandører utenom MS office365 da spesielt bedriftsdelen.

Har ingen peiling. Hør med Kevin kanskje..?
Hvem er kevin?
 

Oscar

Member
Da var endelig problemet løst. Etter å ha forsøkt delist verktøyet drøyyt mange ganger fikk jeg en feilmelding om at delistingen var blitt avvist og IPen var sendt til menneskesupport for videre behandling. Her spurte de etter en forklaring på hvorfor IPen mest sannsynlig var svartelistet, tiltak mot spam sant email headers fra de blokkerte mailene. Gikk så ca. 1 dag etter det ble sendt svar til de til IPen var fjernet og all e-post havnet der det skulle

Kevin Lanthier?
Wow, jeg er litt treig...
 
Sist redigert:

Oscar

Member
For de som er interreserte her er email headeren som tydelig viser at IPen var svartelistet. IP er selvfølgelig erstattet med XX.XX.X.XXX


Kode:
  OLSRV.FOPE.WW.00.EN.WIP.BOM.TS.T01.DLS.ST.EM@css.one.microsoft.com
    host css-one-microsoft-com.mail.protection.outlook.com [104.47.53.36]
    SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<OLSRV.FOPE.WW.00.EN.WIP.BOM.TS.T01.DLS.ST.EM@css.one.microsoft.com>:
    550 5.7.606 Access denied, banned sending IP [XX.XX.X.XXX]. To request removal from this list please visit https://sender.office.com/ and follow the directions. For more information please go to  http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=526655 (AS16012609)
 
Topp