Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nyttige Wordpress-plugins V2.

Jeg "fornyer" tråden til Tonny fra 2009. Jeg ser at mange lenker til innskudd fra den eldre tråden er utgått, jeg vil lage en ny liste her, hvor alle anbefalninger legges inn i denne tråden her så vi får en fin oversikt. Så det er bare å kommentere med deres favoritt-plugins. Skriv også hva slags funksjon de ulike plugins har.

NYTTIGE WORDPRESS-PLUGINS V2.

Gratis:

  • Jetpack (En samling av de mest kraftfulle funksjonene fra WordPress.com, MASSE snadder)
  • Aksimet (Fjerner kommentarspam, inkludert i wordpress install)
  • Contact Form 7 (Svært godt innstikk for kontaktskjema. Her kan du opprette så mange du vil)
  • Facebook (Dekker de fleste behov for intregering mot facebook. Likes, page, osvosv)
  • Reading-time (Vis estimert lesetid av dineblogg-poster)
  • Simple Post Views Counter (Viser antall klikk på et enkeltinnlegg)
  • Google Analystics (Intreger analystics, dersom du ikke greier å smette inn koden selv)
  • Wordpress Backup To Dropbox (Sikkerhetskopier din WP install til Dropbox)
  • Ask me (La dine besøkende legge inn spørsmål og legg inn ditt svar)
  • Customize Admin (Endre logo på din WP admin-side)
  • Font-End-Editor (Det sier seg vel selv. Endre siden din "live" uten å gå via admin)
  • Smart Maintenance Mode (Du skriver inn IP adressene til de som skal se siden, da slipper de å logge seg inn for å se siden)
  • W3 Total Cache (Hvis du bryr deg om nettside hastighet)
  • Pretty Link Lite (Maskerer dine afflenker og lignende)
  • Broken Link Checker (Sjekker brutte lenker.)
  • iThemes secruity (Fantastisk plugin med tanke på sikkerhet)
  • Advanced Custom Fields ("must" dersom du lager dine egne themes/maler, gjør jobben utrolig mye lettere!)
  • Registered Users Only (Passordbeskytt din WP-side, slik at kun registrerte brukere får tilgang, fin for intranett o.l.)
  • Better Delete Revision (Fjerner og sletter gamle revisjoner på poster og sider, meta data og og fjerner dette fra databasen også.)
  • Go Live Update URLS (Dersom du flytter bloggen til annet domene eller mappe. Enkelt oppdatere alle linker som inneholder "gammel url").
Betalte:
  • Gravity Forms (Veldig fine og brukervennlige skjemaer)
  • Wooslider (fin, responsiv slider som man setter inn på de sidene man vil via hver enkelt sides redigeringsside)
  • WPML (For støtte til flere språk, på en enkel måte)
  • Visual Composer (Gjør det "morsomt" å bygge opp enkle sider i wordpress (har massiv støtte for andre premium addons) * Premium plugin)
 
Sist redigert:

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg bruker Redirection til å fange opp innkommende lenker, noen ganger.
Og så bruker jeg Arne Brachold's Google XML Sitemaps.
WP-HTML Compression har jeg akkurat forsøkt meg på, men vet ikke helt hvor mye det sparer i traffikken.

På en annen side bruker jeg AdRotate fra https://ajdg.solutions/
På samme siden bruker jeg også Rel nofollow.

Og når en side skal offline, så bruker jeg gjerne Ultimate Coming Soon plugin.
 

Travellingman

Nettgrunder
All in One SEO Pack - Alle bruker vel en slik eller tilsvarende plugin? Men jeg foretrekker denne, har også prøvd noen andre.
Noen funksjoner utenom selve SEO biten:

* Legge inn id for å verifisere Google Webmaster, Bing Webmaster og Pinterest.

* Videre: Google+ profil,koble opp mot Google Analytics og bruke Schema.org markup.

* XML sitemap

* Sosial meta

* Robots.txt
 

T SL

Active Member
Jeg er veldig forsiktig med å legge inn plugins -- både på grunn av sikkerhet og lastetid. Jeg legger vanligvis inn:
- SEO by Yoast (local eller premium)
- Pretty Link Pro
- W3 Cache (bruker den sammen med Cloudflare, og siden den virker out of the box med Nginx). Egentlig ikke nødvendig, men det gjør jobben lettere, alt du kan gjøre med caching her kan du også gjøre i .htaccess/config-filer på Apache eller i vhost-filene i Nginx.
- iThemes Security. Heller ikke nødvendig, men den gjør mye sikkerhets-stuff med lite arbeid.
- Contact From 7 eller Gravity Forms
 

i-net

Medlem
Vil nevne noen flere plugins jeg personlig liker:

Contact Form DB
(Lagrer innsendte meldinger med contact form 7 i databasen, og gir deg mer av den samme funksjonalitet som gravityforms)

OH Add Script Header Footer
(Lar deg legg inn tracking eller andre scripts i header/footer for individuelle sider/innlegg)

Simple Page Ordering (Lar deg dra og flytte på sidene dine for å skape mer orden på sideoversikten)

Betalte:

Backupbuddy (Å ta backups er viktig)
 
Topp