Nyttig verktøy for valg av frakt

skille

New Member
Jeg jobber med Bring sin nye Fraktguide som er tilgjengelig fra Bring.no

Fraktguiden er en gratis tjeneste fra Bring som enkelt gir deg informasjon om leveringsalternativer, pris og transporttid på Bring og Posten sine produkter. Du kan la deg bli "Inspirert av Bring" og lage dine egne tjenester med data fra Fraktguiden, eller du kan få tjenester "Levert av Bring".

Vi tilbyr "ferdige" verktøy, og vi tilbyr tjenester i XML-format. Prøv for eksempel Servicepakke fra Levanger til Vinterbro på 1,5 kg:
* Vis XML!

Det ligger et produktark og en introduksjonsvideo på forsiden som gir informasjon om tjenesten.

skille

New Member
Gratis

Hei,
Det er gratis å bruke tjenestene. HTML og XML tjenestene krever ingen registrering. Bruk av WS krever en registrering.

Vi har utvikling av sporingstjenester i backlogg'en, men akkurat nå jobber vi med å utvide produktspekteret og for å tilby en tjeneste for validering av postummer som nettbutikker kan bruke på sin registreringsside.

Det ligger informasjon om hva som kommer i neste release under Historikk. Vi har lagt ut releaser hver måned til nå, men vi øker nå takten til å legge ut nye releaser ca. hver 14.dag.

skille

New Member
Vi har dessverre ikke engelsk dokumentasjon nå.

Tjenesten er imidlertid på engelsk. Dvs. en engelsktalend vil kunne kjenne seg igjen i navn på elementer, tekniske begreper etc. i tjenesten

Det er også mulit å gå til Zen Cart forumet og la seg inspirere av plugin for Zen Cart nettbutikkløsning som viser en integrasjon mot Fraktguiden i PHP

--- Lenke til forumpost: Zen Cart Norge - Ny Zen Cart fraktmodul for Bring&Posten produkter - Zen-Cart Norge
--- Lenke direkte til nedlastning av modul: http://www.zen-cart.no/images/fbfiles/files/pakkepriser_ver1_1.zip

Bring Fraktguide ligger det forøvrig kontaktinformasjon til prosjektet. Ta gjerne kontakt dersom dere trenger å snakke med en av våre utviklere.

Sist redigert:

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Har nå fått behov for tjenesten, ser ut til å fungere bra.

Men jeg liker egentlig ikke å få en 400 Bad request hvis f.eks. et postnr ikke finnes. Det betyr at jeg må sjekke headeren, og det hadde vært enklere å fått tilbake et xml-dokument med en feilmelding. Jeg er nå nødt til å interpretere teksten på jakt etter hva som gikk feil.

Men det går nok bra, bare en tilbakemelding.

Topp