Nytt Affiliateprogram - Roto.no

Roto.no

New Member
Hei

Roto.no skal nå vokse og vi ønsker å gjøre dette via et partner nettverk. Vi vil ikke gå inn i de systemer som allerede finnes (TD, Advertising osv.) da dette vil spise for mye av våre budsjetter og har derfor valgt å sette opp en partnerløsning selv.

Vi ønsker å utvikle dette sammen med våre partnere og håper på litt tilbakemeldinger om hva dere mener programmet bør inneholde.

Se her: Roto Partnerløsning for å se hva vi har så langt.

Håper på litt tilbakemeldinger, gjerne kritiske men ser helst at dere klarer å holde det konstruktivt:)

picxx

WF 09
Bannere og tjenester kan til enhver tid bli endret og vi garanterer ingen fremdrift, oppetid eller tar på oss noen som helst andre forpliktelser.

Som egen sponsor burde dere vel kunne garantere en tilnærmet lik 100prosent oppetid på selve systemet (mener ikke affiliate kontrollpanelet, men selve tellerystemet) da ingen ønsker å sende en masse trafikk til enten en 404 side eller en side som er nede grunnet en ustabil host.

Ved eventuelle tvister som kan oppstå avsluttes partnerforholdet og provisjon nullstilles.

Så om jeg kontakter dere med spørsmål som går på deres drift, og evt. stiller meg kritisk til det dere registrerer eller betaler ut vil jeg bli slettet og opptjent provisjon nullstilt. Det bør vel være åpent for tvisteøsning, også i deres program.

Ellers så det jo ganske greitt ut med en provisjon på 20.- pr. registrering.
Nå har ikke jeg blitt godkjent enda, men regner kanskje også med at det er provisjon om man får flere til å skrive seg opp på affiliate programmet.

Keanu

Geek
Jeg ser store problemer med slike klausuler som picxx beskriver. Det kan nok skremme bort mange.

Nettopp det at Tradedoubler er en mellommann, slik at de kontrollerer visninger, salg osv er en sikkerhet for oss affiliates. At annonsøren selv har full kontroll over statistikken, er et uromoment som kan skremme bort enda flere affliliates.
For å kunne starte sånne system, bør man være en stor aktør, som f.eks. amazon.com er.

En annen fordel med et nettverk som TD er at man får samlet både statistikk og inntekt på ett sted, slik at det blir lettere å oppnå betaling, bytte mellom annonser og følge med statistikk. Dette er iallefall min mening.

Vi utbetaler og avregner en gang pr mnd. og partner skal ved avregning sende faktura på oppgitt beløp.
Betyr dette at affiliates må sende faktura for å få utbetalt? Finner heller ingenting om minimumsbeløp. Det kan være kjekt å ha med, om dere bruker det.

Var den konstruktive kritikken jeg hadde, lykke til! :)

Roto.no

New Member
Flere gode tilbakemeldinger allerede og betingelsene er allerede oppdatert. Helt enig i at det var flere dårlige formuleringer her, selvfølgelig jobber vi for 100% oppetid og vi er åpne for dialog om noe skulle bli feil.

Når det gjelder mnd avregning skal det vel fungere greit å bare sende en avregning og utbetale i henhold til denne, men den som mottar betalingen må jo uansett lage en faktura til sitt regnskap. Tenkte derfor det kunne være greit å få denne til vårt regnskap også.

Kom gjerne med mer:)

picxx

WF 09
Kom gjerne med mer:)

Er det utbetaling, eller ikke utbetaling ved å referre 'sub-affiliates'.
Ser det ligger klart både linker og evt. varsling med epost ved salg fra sub-affiliates i programmet, men finner ingen betingelser, eller utbetalingsplan for dette programmet.

Om det ikke er aktivert hadde det vært flott om dere hadde hatt mulighet til å aktivere det, da jeg også har en god del norsk internett-grunder-trafikk (i mangel på et bedre ord).

Stort pluss for at det er mulig å dyplenke på siden, men mye prosenttegn og dritt i url'ene som blir produsert. Kanskje renske opp i det litt. Også veldig irriterende at man får slike sorte bokser med spørsmålstegn inni i kontrollpanelet. Mulig det er det statiske innholdet dette skjer med, da det ser ut som om det dere selv har lagt inn (slik som FAQ) ikke er påvirket.

Ellers får man vel prøve å sende litt trafikk, og se hvordan det går, så kan man vel komme tilbake med mere kritikk etter man har testet litt. :)

Roto.no

New Member
Angående det å starte utenfor TD/Adv. ser jeg helt klart utfordringene her. Det er bare det at de setter vel høye krav om dagen og de små nettverkene som finnes vil vi ikke legge ned penger i.

Vi vil selv ikke legge vår side inn i små affiliate nettverk, men mener selv at vi skal ha en bedre troverdighet. Hmm, blir en utfordring ja :)

Dette blir jo ikke byggd opp over natten og en får jo bare håpe at en får et godt samarbeid med noen partnere. Med tid så vil jo vår troverdighet bli byggd opp og det er jo en tjenste det burde være lett å generere brukere til.

Får bare gjøre som jeg alltid gjør og som er nøkkelen til det meste en skal prøve på nett. Stå på og holde ut :)

Når det gjelder "sub-affiliates" har jeg lagt opp en liten kickback i to nivåer. Det vil si, dersom en affiliate du har generert til oss vil du få 2 kr. av. Dersom "din affiliate" genererer en ny affiliate som igjen har salg får du 1 kr.

Yupp, det kan bli dyrt :) Men spennende da. Håper dette er bra?

picxx

WF 09
Når det gjelder "sub-affiliates" har jeg lagt opp en liten kickback i to nivåer. Det vil si, dersom en affiliate du har generert til oss vil du få 2 kr. av. Dersom "din affiliate" genererer en ny affiliate som igjen har salg får du 1 kr.

Yupp, det kan bli dyrt :) Men spennende da. Håper dette er bra?

Jeg er litt tungnem, beklager :eek:
For hvert salg min affiliate generer vil jeg få 2.- og for hvert 2.dre ledd som generer salg vil jeg få 1.- , var det slik å forstå, eller får man 2.- for ver affiliate man får til å signe opp og 1.- for hver affiliate 'min' affiliate får til å signe opp.

Om det er den første ordningen er det jo passe gode vilkår det da :)

picxx

WF 09
En ting til:
Ser det må fylles inn ref. ID på påmeldingsskjema når man kommer inn via aff. link. Er ikke dette noe programmet automatisk registrerer.

Det burde også være en del info om programmet når man kommer via aff. link, og ikke kun et påmeldingsskjema.

edit: TOS på den siden burde også oppdateres. Den ser i dag slik ut:
Terms of service

To be an authorized affiliate of http: // www . yoursite . com, you agree to abide by the terms and conditions contained in this agreement.

Enter Your Terms & Conditions Here

Roto.no

New Member
Yupp, går på registreringer som kommer på ledd en og to ja.

Jobber på spreng her, holder på med æøå klaga. Skal ta det med "sub affiliates" så fort det er klart. Kan godt vente med å spre det for mye til i morgen ja, la det jo ut her for å få tilbakemeldingene og da dukker det jo opp litt ting:)

Regner uansett med at jeg har løst dette innen kort tid. Time eller to:)

Topp