Nyetablert bedrift søker råd

Minnepenner.com

New Member
Jeg har et par spørsmål angående markedsføring, jeg har nylig opprettet Minnepenner LTD, som er et limited selskap som leverer minne hardware til både private og bedrifts kunder. Dette er en online/relasjons basert forretning.

Jeg har hatt et stort fokus på å gjøre vår hjemmeside så lett som mulig minnepenner ved å lage det lett for kunden å få vårt produkt med noen få tastetrykk.

Jeg er nå i en tidlig fase og lurer på om noen kunne kommet med tips/strategi til hvordan jeg kunnet hatt markedsført vår bedrift/hjemmeside på en effektiv måte. Gjerne hørt historier av andre entreprenører her på forumet som er gått gjennom startfasen med en suksess start eller en start der de lærte hva som lønnet seg og ikke lønnet seg.

Mvh
Eier/Daglig leder Minnepenner LTD
Maciej Rafal Jakobsen

zapotek

Medlem
Din største utfordring er at minnepenner selges til gi-bort-pris overalt. Tilogmed ved kassa i nærbutikken sammen med sjokolade og andre impulskjøp, står det en reol med billige minnepenner.

Så det første spørsmålet du bør stille deg: Hvorfor skal noen kjøpe minnepenn av akkurat deg, som atpåtil er en ukjent aktør på markedet? Når du kommer opp med et godt svar på det spørsmålet, kan du begynne å tenke på markedsføringen. Kan du få en edge over konkurrentene ved å tilby noe de ikke har?

Hupsey

Medlem
Minne pinner med firma branding og liknende kan jo muligens selge litt? En minne pinne med firmalogo kan jo fint erstatte cd/dvd til kunder. Jeg fikk en minne pinne med logo av et cad firma, og det er jo en fin måte å gjøre litt branding på..

Kan du på en eller annen måte greie å lage minnepenner med eget design til både private og bedrifter kan dette være interessant.

Martin R

Medlem
1. Registrer deg hos tradedoubler.no
2. Legg til cdon hos dine annonsører.
3. Spør cdon om tillatelse til å bruke et bilde av minnepennene de har.
4. Bruk en lenke til minnepennene.
(Kanskje noen kjøper)

Cdon har sikkert ikke minnepenner, men det var et eksempel.

1. Registrer deg hos tradedoubler.no
2. Legg til cdon hos dine annonsører.
3. Spør cdon om tillatelse til å bruke et bilde av minnepennene de har.
4. Bruk en lenke til minnepennene.
(Kanskje noen kjøper)

Cdon har sikkert ikke minnepenner, men det var et eksempel.

Med den kommentaren regner jeg med du verken leste innlegget skikkelig eller besøkte nettsiden? Vedkommende selger minnepinner. Da er det jo rimelig meningsløst å skulle annonsere for konkurrenter og håpe på å få noen prosenter av salget :/ Han spør om hvordan markedsføre seg, ikke markedsføre for andre.

Minnepenner.com

New Member
Din største utfordring er at minnepenner selges til gi-bort-pris overalt. Tilogmed ved kassa i nærbutikken sammen med sjokolade og andre impulskjøp, står det en reol med billige minnepenner, uten branding.

Så det første spørsmålet du bør stille deg: Hvorfor skal noen kjøpe minnepenn av akkurat deg, som atpåtil er en ukjent aktør på markedet? Når du kommer opp med et godt svar på det spørsmålet, kan du begynne å tenke på markedsføringen. Kan du få en edge over konkurrentene ved å tilby noe de ikke har?

Først av alt takk for mange svar så fort. Disse spørsmålene har jeg allerede svar på zapotek for meg selv, spørsmålet mitt var ikke om jeg har tenkt meg gjennom hva jeg skal drive med og om det er lurt, men om veileding eventuelt tips om hvordan markedsføre seg i første stadiet. pga her er jeg ikke for og markedsføre meg selv men for og diskutere med andre på forumet og komme til smarte løsninger. Minnepenner LTD skiller seg ut, både med sin enkelthet over for kundene og sosialt entreprenørskap. Produktene i seg selv er i første omgang prototyper til minnepenner sin neste utgave som kommer i August/September. Så vis hadde spurt "Vurder min drøm, visjon og strategi" hadde svaret ditt kanskje passet inn.:)

Minnepenner.com

New Member
Minne pinner med firma branding og liknende kan jo muligens selge litt? En minne pinne med firmalogo kan jo fint erstatte cd/dvd til kunder. Jeg fikk en minne pinne med logo av et cad firma, og det er jo en fin måte å gjøre litt branding på..

Litt av vårt konsept hos Minnepenner LTD er og tilby kundene våre som kjøper kvantum denne tjenesten. Både innen markedsføring og vanlig bruk. :)

TorsteinO

Art Director & grunder
yep, minnepinner kan fremdeles være kjempepraktisk, har vurdert å få laget noen til litt spesielt bruk :)

BTW - du vet vel kanskje det: Kommer det (evt har det kommet?) USB3-minnepinner snart, og vil de da være bakoverkompatible med USB2-innganger?

Skjønner jo at folk med USB2 på maskina da bare vil få den farta, men vil folk med USB3-inngang kunne få "full fart" på minnepinner som er laget for USB3, mens de som bare har USB2 fremdeles vil kunne plugge dem inn og bruke dem som en vanlig usb2-pinne?

Minnepenner.com

New Member
yep, minnepinner kan fremdeles være kjempepraktisk, har vurdert å få laget noen til litt spesielt bruk :)

BTW - du vet vel kanskje det: Kommer det (evt har det kommet?) USB3-minnepinner snart, og vil de da være bakoverkompatible med USB2-innganger?

Skjønner jo at folk med USB2 på maskina da bare vil få den farta, men vil folk med USB3-inngang kunne få "full fart" på minnepinner som er laget for USB3, mens de som bare har USB2 fremdeles vil kunne plugge dem inn og bruke dem som en vanlig usb2-pinne?

USB 3.0 kommer til og ha en rekke fordeler som Hastigheten, Mer strøm og Bakoverkompatibel. Topphastigheten vil kunne være på standard nivå 10 ganger så høy som USB 2.0.
USB 3.0 kommer til og gi fra seg mer strøm til eksterne enheter og bedre støtte for strømstyring, noe som kan gjør at den bruker mindre strøm.
Man kan koble USB 2.0-enhet til en USB 3.0-port. Men da vil du ikke kunne bruke den høye hastigheten til USB 3.0

Topp