Ny webside, innspill ønskes

xabo

New Member
Hei

Jeg har startet websiden networld.no hvor målet er å skrive om nyheter innen it, mobil, musikk og gaming.

Føler jeg har kommet greit igang, men leter stadig etter innspill fra andre.

Erlend

Medlem
Velkommen til forumet xabo :)

Det første jeg tenker er at det blir svært tomt oppe der headeren er. Også kan du kanskje fjerne det login-greiene på forsiden?

Regner med at du hovedsakelig er ute etter norske lesere? Da ville jeg begynt med å gjøre wordpress themet om til norsk. Personlig misliker jeg sider hvor deler er på engelsk.

Når det kommer til det designmessige er det som Erlend sier at headeren har mye unødvendig tomrom. Jeg ville gjort den en del mindre, og ser heller ingen grunn til å ha login/signup diven på toppen av siden.

Ellers liker jeg logoen og synes du har valgt et fint theme. Liker også at du har bilde av deg selv, som skaper mer tillit. Skal dette være en community side, hvor brukere blir oppfordret til å registrere seg og dele nyheter? Om det ikke er tilfelle ser jeg ingen grunn til å ha Groups og Members.

JoachimO

Medlem
Jeg vil anbefale litt korrekturlesing av artiklene før de postes. Har sittet å lest artikkelen om Galaxy S III, og det er rimelig mye å ta tak i.

Det høres muligens ut som flisespikkeri, men skal du ha en nettside som drar mye besøk og tas seriøst er det å skrive bra helt nødvendig.

Eksempler:

"Kamaraet på telefonen er 8 MP kamara"
"Med NFC kan du overføre en film på 1 GB i løpet av tre minutter, mens det bare tar to sekunder å overføre en musikkfil på 10 GB"

Ole Avranden

utvandret
Kanskje du skal slutte å stjele VG/Amobil sine artikler? Det meste av teksten er minimalt redigert, mens mye er direkte rappet fra VG/Amobil. To eksempler nedenfor.

VG/Amobil: Galaxy S III har også NFC-brikke. NFC er en trådløs teknologi for overføring av data over svært korte avstander. Det er den samme teknologien som brukes i nøkkelkort, busskort og heiskort, og som med tiden også vil erstatte bankkort.

"Din tekst": Galaxy S III har også NFC-brikke. NFC er en trådløs teknologi for overføring av data over svært korte avstander. Det er den samme teknologien som brukes i nøkkelkort, busskort og heiskort, og som med tiden også vil erstatte bankkort.

VG/Amobil: Samsung Galaxy S III har også en forbedret stemmestyring som kalles S Voice. Denne gjør at når vekkerklokken ringer behøver du bare si «Snooze», så utsettes vekkingen i ti minutter. Du kan også bruke S Voice for å be telefonen spille en spesiell sang, sende en melding, ta et bilde eller starte et program.

"Din tekst": Samsung Galaxy S III har også en forbedret stemmestyring som kalles S Voice. Denne gjør at når vekkerklokken ringer behøver du bare si «Snooze», så utsettes vekkingen i ti minutter. Du kan også bruke S Voice for å be telefonen spille en spesiell sang, sende en melding, ta et bilde eller starte et program.

Eggan

medlem
Flere ting som er kopiert:
blog.networld.no/2012/05/04/google-buzz-legges-ned/ = nydata.no/component/resource/artikkel/Artikler/54-Informasjonsteknologi/462-google-buzz-legges-ned.html

Ergo punkt 1. Slett det du har kopiert og ikke gjør det igjen. Det er mitt store tips.

Topp