Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ny tjeneste for å finne hjelp til oppgaver i hjemmet, no.afteryou.co

Kristine2017

New Member
Vi har akkurat lansert en betaversjon som knytter personer som trenger hjelp til hverdagslige oppgaver med hjelpere i nærområdet. Dette må være seg vasking, ærend, barnepass, dyrepass etc.

Ideen er at det skal være enkelt, man skal ha muligheten å forhandle pris og oppgaver og man skal slippe å tenke på betaling etter arbeidsoppgavene er utført. Ved forhåndsbetaling blir pengene fryst til oppgaven er utført.

Plattformen bygger på delingsøkonomiprinsippet, vi ansetter ikke noen av hjelperne, men formidler kontakt mellom huseier og hjelper. Så det er på mange måter likt småjobber til finn, men vi spisser oss kun inn på nichen hverdagslige oppgaver i hjemmet.

Hva tenker dere om markedet for hjelp i hjemmet i Norge?

Setter pris på alle tilbakemeldinger vi kan få og prøv gjerne å registrer dere.

Takk på forhånd!

Webside: http://no.afteryou.co
Facebook: https://www.facebook.com/AfterYouNorge/
 

Tim

New Member
Behovet er stort det. Men vil folk ha ukjente inn i hjemmet sitt? Hvordan sikrer dere at det ikke er kjeltringer som tar jobber?
Man kunne kanskje kjørt et lignende system som AirBNB har, der både utleier og leietaker kan rangere hverandre og skrive en kommentar. Et slikt "ryktesystem" kan være verdt å se på.
 

atLind

Member
Forsøkte å teste siden, men må registrere meg for å få opp resultatene så kom ikke så langt inn.

Noen kjappe anbefalinger ut fra det jeg ser:

- La brukere se om det er noen tilbydere før de registrerer seg, jeg ville nok ikke registrert meg på en sånn side uten å vite om det er noen tilbydere der.
- Legg inn sted som et søkeparameter. (Håper dere har dette bak registreringsmuren, men ser ikke noe til det på forsiden)
- Jeg ville nok gått for .no domene og et norsk navn. Engelsk navn + .co adresse virker lite tillitvekkende.
- Legg til rankingsystem av tilbydere (Håper dere har dette bak registreringsmuren, men ser ikke noe til det på forsiden)
- Tilby forsikring al la AirBnB og andre.



Er i tillegg litt usikker på bruk av begrepet "hjelper", ser øyeblikkelig for meg at noen som hjelper ikke tar betalt. Men det gjør de vel? Kanskje dere andre har noen innspill på det?
 

Kristine2017

New Member
Forsøkte å teste siden, men må registrere meg for å få opp resultatene så kom ikke så langt inn.

Noen kjappe anbefalinger ut fra det jeg ser:

- La brukere se om det er noen tilbydere før de registrerer seg, jeg ville nok ikke registrert meg på en sånn side uten å vite om det er noen tilbydere der.
- Legg inn sted som et søkeparameter. (Håper dere har dette bak registreringsmuren, men ser ikke noe til det på forsiden)
- Jeg ville nok gått for .no domene og et norsk navn. Engelsk navn + .co adresse virker lite tillitvekkende.
- Legg til rankingsystem av tilbydere (Håper dere har dette bak registreringsmuren, men ser ikke noe til det på forsiden)
- Tilby forsikring al la AirBnB og andre.



Er i tillegg litt usikker på bruk av begrepet "hjelper", ser øyeblikkelig for meg at noen som hjelper ikke tar betalt. Men det gjør de vel? Kanskje dere andre har noen innspill på det?

Takk for god tilbakmelding atLind!

Systemet er bygget opp slik at når man forespør første arbeidsoppgave og registrer seg i neste bilde må man putte inn postkode. På bakgrunn av postkoden genereres det hjelpere som er tilgjengelig i nærheten. Men det er absolutt noe vi må vurdere at brukere kan se at det er hjelpere tilgjengelig før man faktisk må registrere seg.

Tilbakemeldings funksjon er allerede på plattformen. Men vi ønsker ikke å ha ranking med stjerner foreløpig. Grunnen til dette er at vi ikke ønsker at et par "stjernespillere" som tar alle jobber slik at det blir vanskelig for nye hjelpere å komme inn på plattformen. Vi trenger en bred brukerbase.

Forsikring er også noe vi har tenkt på, men der ligger det en god del arbeid før noe slikt er på plass.

Navnet hjelper er som du sier litt difust. Har tenkt på hjemmehjelp med det forbindes kanskje mer til eldre som får hjelp i hjemmet. Kanskje: "Få hjelp til småjobber i hjemmet"
Forslag mottas med stor takk :)
 
Topp