Ny portefølje side

selbekk

Medlem
Min nåværende nettside (som jeg fikk som en del av et samarbeid med Rinf Group (polsk outsourcing partner) Sweetwater Consulting | main, selger like mye som en.. nettside som ikke selger en dritt.

Så jeg har drevet og lekt litt med et nytt konsept og design i nattetimene.

Link: Sweetwater - Nettsider, artikler og mer

Hva er deres umiddelbare tanker? Blir den for leken og fargerik, for useriøs, eller fungerer det på en eller annen måte?

Jeg er fortsatt ikke fornøyd med hvordan "Siste prosjekt"-delen ser ut, men jeg kommer ikke på noe fikst for øyeblikket. Noen som har noen gode ideer?

Btw, kildekoden er ganske greit delt opp i HTML5. Ser dere at det fungerer fint??? ;-)

Tips: Den er ikke cross-browser-testet på noen annen måte enn at jeg har implementert html5 boilerplate på den, så se den i nyeste versjonen av Chrome.

Sist redigert:

Altberger

Medlem
Liker at den har egenart men du kjøre deg selv inn med et eget hooligan-bilde? :)
Noen vil sikkert like det, andre misslike det.

Synes topp og bunn funker veldig bra men det er ett eller annet med midten der. Ser litt enkelt ut kanskje?

Så er jeg spent på hvordan du tenker å vise referanser.
Da selve siten din viser heller lite (litt bloggpreg) så bør du ha en bra referanseside.

At du har litt rosa skrift er bare tøft. Rosa og sort passer veldig godt sammen etter mitt skjønn.

Men alt i alt... mye bedre enn den gamle løsningen som er en "one in a million - site"

selbekk

Medlem
Hooligan bilde må til (i alle fall til jeg får somlet meg til å ta et kjedelig et)! Kanskje vi finner en slags mellomting på et eller annet tidspunkt.

Jeg er interessert i å gjøre forsiden så interessant som mulig, slik at man blir interessert i å se resten. Jeg får jobbe littegrann til med den i kveld, etter alt skolearbeidet ;-)

Takk for rask tilbakemelding, og jeg håper dere andre har litt å bidra med dere også.

Kris

hohohoo

Medlem
Mye "jeg",,,, men du klarer stort sett å dra det inn, ved å fortelle hvilke fordeler det er for kunden. Mulig du kunne tjent på å snu det rundt, sette kunden i fokus og "Du får nettsider du kan vær stolt av..... fordi jeg...."

Siden er frisk og selgende, men mangler muligens noe som gir meg nok trygghet for å velge deg. Men litt usikker på hva det skulle vært. Du fokusere en del på pris, men ofte er tid like viktig.

Og bildet, det matcher resten av siden, så det synes jeg er bra.

picxx

WF 09
Særriøst? - nettsteder- meg- kontakt og bogg har alt for liten synlighet på siden, og det er disse du vil skal synes, ikke minst KONTAKT siden..
presentasjonen var bare korny og dum... hvorfor selg deg inn selv når du ser ut som en 14 årig nerd lizzom?
(mulig litt hush der, men jeg oppfattet det slik)

selbekk

Medlem
takk for tilbakemelding fra dere begge.

hohohoo - du har noen gode idéer i forhold til innholdet, som på ingen måte er ferdig enda. Jeg er en pirk når det kommer til slikt, så det som står der for øyeblikket er på en måte placeholder-informasjon, om enn i samme tone som det ferdige produktet. For øyeblikket tenker jeg mer på layout, fargevalg og typografi.

picxx - uhm, takk for dine tanker. Hvis du virket mindre sint og irritabel ville nok poengene dine kommet bedre frem. Men uansett, jeg skal prøve å suge ut grunnpoengene dine:
- Jeg vil åpenbart ikke at noen skal ta kontakt med meg (og ingen kommer til å gjøre det) før de har sett portefølje-siden. Jeg har nå lagt inn en stor grønn og synlig knapp som leder brukerne videre dit. Når de har kommet så langt får de en ny flott knapp som sier "kontakt meg for et tilbud". Hvis de vil hoppe rett til kontaktinfo generelt, ligger all min kontaktinformasjon synlig i footeren. Ikke verdens beste plassering, jeg er klar over det, men det er jo greit å ha der også. Jeg tenker også på å legge til et drop-down kontakt-skjema et eller annet sted, animert med jQuery.
- Hva spesifikt synes du var corny og dumt med presentasjonen min?
- Angående hvordan jeg ser ut som en... "14 årig nerd lizzom", cowboy, det orker jeg ikke å kommentere engang.

picxx

WF 09
picxx - uhm, takk for dine tanker. Hvis du virket mindre sint og irritabel ville nok poengene dine kommet bedre frem. Men uansett, jeg skal prøve å suge ut grunnpoengene dine:
- Jeg vil åpenbart ikke at noen skal ta kontakt med meg (og ingen kommer til å gjøre det) før de har sett portefølje-siden. Jeg har nå lagt inn en stor grønn og synlig knapp som leder brukerne videre dit. Når de har kommet så langt får de en ny flott knapp som sier "kontakt meg for et tilbud". Hvis de vil hoppe rett til kontaktinfo generelt, ligger all min kontaktinformasjon synlig i footeren. Ikke verdens beste plassering, jeg er klar over det, men det er jo greit å ha der også. Jeg tenker også på å legge til et drop-down kontakt-skjema et eller annet sted, animert med jQuery.
- Hva spesifikt synes du var corny og dumt med presentasjonen min?
- Angående hvordan jeg ser ut som en... "14 årig nerd lizzom", cowboy, det orker jeg ikke å kommentere engang.

Beklager hvis jeg fremsto som sint...det var overhodet ikke meningen, men irritabel er jeg nok, noe som konfirmeres med at kjærringa vil fløtte meg til norge minst 3 av ukens 4 uker ;)

ang. det å fremstå som en "14 årig nerd lizzom" gjør jeg som deg, jeg gidder ikke kommentere det så mye, men jeezes da mann...alle skal liksom være så innn i helvete perosnlige i dag...hva med litt profesjonalitet... ta en titt på siden til peter andre!
Skjønner du meg nå?
og om du ikke gjør... no worries... :)

selbekk

Medlem
hehe, det er et forum Ingar, jeg sluttet å ta ting personlig på internett på ungdomsskolen. Men det er litt frustrerende når man håper på ordentlig feedback, også kommer slike unødvendige slengkommentarer - men nok om det, du fikk poenget ditt gjennom. :)

Nettsiden til Peter Andrej er flott den, men jeg vil gjerne fremstå som den kreative busa jeg er - på godt og vondt. Alle mine kunder så langt har satt pris på den kvaliteten, og jeg vil gjerne markedsføre den delen av hva jeg har å tilby! :)

Profesjonalitet er godt og vel, forsåvidt, men det er ikke det imaget jeg vil presentere. Jeg ville ha et annet preg på denne siden - mer personlig så å si.. Men jeg skal gjøre den noe mindre... ekstrem innen den lanseres.

Sist redigert:

picxx

WF 09
Profesjonalitet er godt og vel, forsåvidt, men det er ikke det imaget jeg vil presentere.

kanskje en side hvor du spiser en banan eller knuller en iskrem?
Det lyser ihvertfall IKKE profesjonalitet av din side.... så hvorfor ikke bare ta den helt ut?

Dag Frogner

Supermedlem
Syntes du har en artig vri på nettsiden din, men må si meg enig i at bildet ødelegger veldig mye. Det bidrar i stor grad til å senke "seriøsitetsnivået" til siden selvom dette ikke er så viktig for deg.

Noen andre synspunkt:

Den blå krussedullen bak "Skandinavisk" er mer til bry enn til pynt.

Hva med noen linker (evt bare mer info) om HTML5, CSS og jQuery istedet for kun info`en som kommer ved mouseover? Hadde jeg drevet et firma som skulle ha en nettside og ikke hatt snøring på hva dette var, hadde jeg satt pris på at jeg fikk vite litt mer om dette som du skriver mye om på nettsiden din. F.eks hva som er så flott med det og hvorfor jeg burde bruke det på nettopp min nettside.

Hvorfor har du link til Soundcloud på siden din? Jeg vet ikke heeelt om jeg kjøper det at det skal være en positiv greie at du "skryter" av at du er rapper. Jeg personlig har absolutt ingen problemer med det, men tror at for mange kan rappere assossieres til noe negativt fremfor noe positivt. :)

selbekk

Medlem
Hei :)

Jeg skal få tatt et nytt bilde. Jeg er til dels enig og, men jeg mistet akkurat dataen min som sagt, så jeg hadde ikke så mange bilder tilgjengelig. Men da er den saken ute av verden, bestemt og ordnet ;-)

Den blå krusedullen skal egentlig være et annet sted (slik den er i Chrome). Jeg har ikke fått fikset cross-browser issuene enda, men det skal fikses så snart som mulig.

Angående mer informasjon, tror jeg det også er en god idé. Jeg skal finne en måte å inkludere dette på.

Til slutt, SoundCloud. For å være ærlig, var det et virkemiddel for igjen å fremstå som en kreativ person. :) Om det kanskje ikke var verdens beste idé, er en annen sak.

Igjen, takk for god tilbakemelding ;-) Jeg skal gå over nettsiden i morgen (klokken nærmer seg 24 her lokal tid, og jeg har sovet 30 minutter siden i forigårs), og endre noen elementer. Stay tuned!

Topp