Når det gjelder gjestekasse må du absolutt gjøre det mer synlig. Jeg aner ikke hva en gjestekasse er for noe, og jeg hadde aldri forstått hva dette var for noe dersom jeg hadde kommet direkte inn her som en ny potensiell kunde. Kanskje det bare er meg som ikke har studert den norske ordboka godt nok, men og faktisk heller bare skrive rett ut "Betale uten og registrere konto" funker jo faktisk greit. Rikelig med plass for en lengre setning er det der også.
Litt mer ting jeg gjerne kan kommentere:
Det første jeg reagerer på er velkomst, som allerede i første setning jeg leser inneholder skrivefeil. Det mangler et punktum eller et komma på disse to setningene, "Velkommen til nettbutikken.no her finner du nye filmer og spill." Du ser selv at det der ikke er helt bra?
Fra nettbutikkens fremside skrev:
I produktinformasjonen til enkelte filmer vil du også finne trailere. Disse er hentet fra Youtube.com og Easyfilm.no er ikke ansvarlig for innhold på eksterne lenker.
Dette er faktisk grunsomt dårlig. Du kan ikke drive nettbutikk hvor du selger filmer, og faktisk gå rett ut med at du ikke vil stå ansvarlig for innholdet i nettbutikken. Da vil jeg faktisk anbefale at du finner en bedre løsning for disse trailerne slik at du faktisk kan stå ansvarlig for innholdet i nettbutikken din.
En annen greie du langt ifra er alene om er menyelementer som er helt tullerusk. Du trenger liksom ikke et menyelement som peker til "Konto" når man allikevel må gå på menyelementet "Logg inn" før man får tilgang til "Konto." "Konto" ville det jo faktisk ikke vært nødvendig og vise for en bruker som er utlogget i det hele tatt. Folk flest forstår jo at de får tilgang til sin konto ved å faktisk logge seg inn.
Jeg forsøkte å legge et produkt i handlevognen. Umiddelbart trodde jeg jo at jeg skulle finne frem til kassen for å betale, men det viste seg da altså at jeg måtte helt opp i headermenyen, klikke på kasse, og deretter kunne jeg betale. Dersom jeg ville ta bort produktet igjen fra handlekurven var det enda verre. Jeg klikker meg inn i handlevognen, og legger merke til at jeg må bruke hodet (tenke) før jeg forstår hvordan jeg tar bort et produkt fra handlevognen igjen. Jeg vil så absolutt anbefale at du faktisk får linker til både kasse og inn til handlevognen i boksen til høyre. Du må også gjøre det mer synlig hvordan man faktisk tømmer denne handlekurven igjen.
Tanken bak en nettbutikk (slik jeg ser det da) er at den skal være så enkel som mulig, og at kunden ikke skal måtte bruke hodet for å komme seg gjennom hele prosessen fra og legge produktene i handlekurven, frem til betaling er gjort. Om jeg skal handle i en nettbutikk, og må tenke meg om fordi jeg ikke forstår hvordan jeg gjør de forkjellige tingene, da går det ikke lang tid før jeg lukker ned hele nettbutikken for å finne frem en nettbutikk som faktisk har orden på brukervennligheten.
Meget dårlig bildekvalitet av filmene. Bildekvaliteten er så dårlig at jeg har jo på noen filmer vanskelig for å se tittelen på filmen. På en måte er det jo også litt teit og kunne forstørre et bilde når det faktisk kun blir forstørret til et lite pent og utydelig bilde.
Dette bildet er en type feil som ikke skal være i en god nettbutikk. Denne ser jeg at gjentar seg på noen filmer, da f.eks også på Transporter 3.
Dersom du heller hadde skrevet dine egne filmbeskrivelser ville det vært enda bedre. Da slipper du å hente fra andre, og du vil dermed ende opp med noe unikt og bra. Jeg må innrømme at en ting jeg stadig opplever når jeg leser om dvdfilmer i nettbutikker på internett, at informasjonen er feil. F.eks, hvorfor forteller man om politimannen i Oslo når det faktisk var i Bergen denne politimannen var? Slike tullete feil kommer veldig ofte i slike beskrivelser, og årsaken er kanskje stort sett fordi at slike beskrivelser veldig ofte blir kopiert fra andre.
Jeg er helt enig i at informasjonen på Om-oss siden er for dårlig. Og mottoet deres per i dag lever dere ikke opp til. "Det skal være lett å kjøpe film på nett" er greit, men ikke hos dere.
Finnes det noe kundeservice her? Jeg ser for meg at dersom dere har tanker om og bli store på film og spill i Norge, at dere faktisk må tilby en kundeservice. Ikke alle ville gått inn på "kontakt oss" dersom de vil ha kundeservice. Skriv heller "Kundeservice" istedenfor "kontakt oss" evt opprett en ny side for kundeservice. Åpningsider ville også vært en god ting.
Ikke vet jeg om du sitter og jobber med nettbutikken akkurat nå, men det har endt opp med totalkræsj på en god del sidevisninger her hos meg nå mens jeg har sjekket ut nettbutikken. Om dette har skjedd dersom du ikke har jobbet med butikken, da ville jeg sjekket opp i hva som evt kan være galt.