Ny gratis fakturatjeneste....

Msites Ltd

Livsnyter
.....i Danmark riktignok. Men, vi er jo noen her inne som driver selskap i Danmark også, samt at det kan være interessant å følkge med på hva "naboen" driver med.

Det var igår kveld at Martin Thorborg og hans Amino presentere Dinero som er en gratis fakturatjeneste som raskt kan sammenlignes med Conta faktura.
Og, allerede i juli kommer økonomisystemet som skal knyttes opp mot fakturatjenesten, da selvfølgelig en betalt tjeneste. Fakturabiten vil fortsatt være gratis, men de håper at flest mulig vil knytte seg opp mot økonomisystemet.

Martin Thorborg er ikke hvilken som helst i internettverdenen, så jeg er sikker på at også dette blir en suksess.

Noen som har sett på dette og har meninger?

Ole Avranden

utvandret
Vil bli veldig overrasket hvis ikke dette blir en suksess. Med Thorborgs flair og potensielle kundegruppe/markedsføringskanal i Amino - og et produkt som ser lovende ut, så kan det bare gå den rette veien.

Snasent design trekker heller ikke ned.

hansson

Langveisfarende
Pent og vennligsinnet opplegg. Intens bruk av lightbox-vinduer, dette hadde Peterandrej og enkelte andre fått åndenød av :)

Hvordan er lovverket i DK, er det lovlig å fikse på fakturanumrene som man vil? Her kan man redigere fakturanummeret fritt, noe som er forbudt i Norge. Man kan også redigere tekster på fakturaen som i Norge bør være relativt ordrette for at de skal være gyldige i en evt. inkassoprosess.

Minner forøvrig veldig om Simpelt Regnskap (https://simpeltregnskab.dk). Har ikke kikket nok på noen av de til å se om det er store forskjeller i tankegangen, eller hvilken løsning som utmerker seg mest.

Msites Ltd

Livsnyter
Pent og vennligsinnet opplegg. Intens bruk av lightbox-vinduer, dette hadde Peterandrej og enkelte andre fått åndenød av :)

Nå er heldigvis ikke Peterandrej i en posisjon hvor han setter standard for hva som skal og ikke skal være på en webside ;-)

Hvordan er lovverket i DK, er det lovlig å fikse på fakturanumrene som man vil? Her kan man redigere fakturanummeret fritt, noe som er forbudt i Norge. Man kan også redigere tekster på fakturaen som i Norge bør være relativt ordrette for at de skal være gyldige i en evt. inkassoprosess.

Reglene er rimelig like som i Norge når det gjelder fakturanummer mener jeg. Skal jeg være bastant må jeg nesten sjekke det opp.

Minner forøvrig veldig om Simpelt Regnskap (https://simpeltregnskab.dk). Har ikke kikket nok på noen av de til å se om det er store forskjeller i tankegangen, eller hvilken løsning som utmerker seg mest.

Forskjellen er vel først og fremst at Martin Thorborg og hans team er ekstremt gode på å få til start-ups, og ikke minst har nettverket til det i dag, da spesielt med Amino (stort businessforum i Danmark) i ryggen.

De er vel inne i det som kan kalles en beta-fase nå hvor de er avhengig av tilbakemeldinger fra brukere og gjøre endringer etter dette. Det er jo spesielt denne biten disse er gode på....

Det skal bli spennende å se økonomisystemet som kommer i juli og hvilken pris det kommer til å få ikke minst.

Ole Avranden

utvandret
3464 virksomheter som har signet opp for Dinero Faktura den første uken. Sikkert mange som har signet opp fordi de er nysgjerrige på tjenesten, men imponerende høyt antall brukere allikevel...

Ole Avranden

utvandret
Opprettet en konto på Dinero i dag, og jeg liker det veldig godt! Nå er det ikke bare et fakturasystem lenger, men et regnskapsprogram. Brukervennlig og oversiktlig system.

Nå er det 11.103 kontoer som er opprettet. Mener å huske at hr Thorborg nevnte i ett av sine famøse videoklipp at 3.000 av disse er aktive brukere og omtrent like mange sender "en faktura i ny og ne". Resten er bare nysgjerrige.

Ole Avranden

utvandret
Jeg har brukt fakturasystemet siden juni og er igang med å ta i bruk regnskapsdelen. Synes forøvrig konseptet med at det er gratis inntil man har omsatt for en million er konge!

Det er jo rett og slett genialt! Både for brukerne og Dinero - blir lett faste brukere av slikt...

Topp