Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nummerdomener, dagen etter

Randulf Småfix

Kanonfotograf
Sakset fra Domene shop sin side:

I dag (torsdag 13. juni, red) kl. 10.00 startet innsendingen av søknader om .no-domener som består av bare sifre (f.eks. 123.no). Domeneshop har til nå sendt inn over 1000 slike søknader til Norid på vegne av sine kunder. Søknadsmottaket stenger fredag 15. juni kl. 16.00, så dersom du ønsker å være med i den første tildelingsrunden, må vi ha mottatt din søknad og tilhørende egenerklæring i god tid før dette. Etter at alle søknadene om de mest attraktive domenene er sendt inn på fredag, vil tildelingen bli avgjort ved loddtrekning som utføres av Post- og teletilsynet mandag 18. juni. Fra og med tirsdag 19. juni vil registrering av .no-domener foregå som normalt igjen etter "først-til-mølla" prinsippet.

Altså får vi ikke vite noe før til uken...

Randulf Småfix
 

Randulf Småfix

Kanonfotograf
Da har resultatet kommet:

Ti på topp

123.no antall søkere:401
666.no antall søkere:189
24.no antall søkere:144
911.no antall søkere:128
1881.no antall søkere: 124
1880.no antall søkere: 110
10.no antall søkere: 109
247.no antall søkere: 108
007.no antall søkere: 105
100.no antall søkere: 97

1881.no ble registrert av NILSEN SUPPORT

Så får vi se hvordan dette går. Spiller Nilsen Support kortene riktig, burde han få beholde domenet. Mitt råd til han da, er å:

Bruk kun http://1881.no (ikke www), da telenor har registrert firmaet www.1881.no.

Ikke ha noe på siden som har med telefoner eller søketjenester å gjøre.

Jeg ville kanskje valgt å selge klokker fra Cerruti 1881 eller Paris 1881. Man kan ta en høy pris, og behøver ikke å kjøpe inn klokkene, før evt. Noen bestiller.

Jeg ville prøvd å unngå å be om noe tilbud fra Telenor.

Randulf Småfix
 

picxx

Well-Known Member
saa...det er fremdeles en mengde nummer mellom 1 og 100 som ikke er registrert?
 
Topp