Hei, jeg bruker Notepad++ når jeg skriver php-kode. Dette fungerer forsåvidt greit, men jeg antar at proffene bruker noe mer avansert verktøy.. (?)
Bruker Notepad++ jeg også. Når det gjelder IDE er det smak og behag, men kan tenke meg Zend Studio og Eclipse det går mest i.
Notepad ++ er absolutt grei nok. Har hatt UltraEdit i mange år, nå går det i UEStudio, veldig godt fornøyd med mulighetene der. Det som man mangler av funksjonalitet kan man lage i javascript. Har blitt et ganske godt og kraftig IDE/verktøy med årene, og utvikles stadig. Kommer ikke på hva som mangler der.. Drawback er jo selvfølgelig at det ikke er gratis.. UEStudio is an integrated development environment built around UltraEdit - take the tour
Bruker Notepad++ jeg og, den fungerer utmerket. Den har de funksjonene jeg ønsker og da er jeg fornøyd
Noen som vet om det er mulig å få notepad ++ til å lukke tagger automatisk bare man taster begynnelsen på en < ? Liker notepad ++ men alt går mye raskere på Dreamweaver fordi den foreslår start og avslutning på tagger selv. Slipper ganske mye skriving.
Foretrekker emacs, hovedsakelig fordi stavekontrollen klarer å se forskjell på kode og på tekst. Men den lukker også tagger automatisk.
Hva med PHP IDE for Visual Studio | Jcx.Software Corp. for de som bruker Visual Studio? Eksempel: Running drupal on Microsoft platforms. VS.PHP etc. Personlig bruker jeg DreamWeaver sikkert på grunn av at det var den plattformen jeg først lærte å bruke. RadPHP XE2 som følger med RAD Studio XE har jeg ikke hatt tid til å lære meg. Av gratis verktøy antar jeg at jeg ville brukt NetBeans med deres integrerte editor. Dette Ideone.com | Online IDE & Debugging Tool >> C/C++, Java, PHP, Python, Perl and 40+ compilers and intepreters er et kjekt verktøy for dem som vil teste kode snutter de klipper fra nettet.
Jeg bruker dreamweaver. Har testet litt forskjellge, både til OS X og Windows men ender alltid opp med DW igjen. Ulempen er at det ikke er gratis. Jeg liker også Netbeans (som er gratis)