Notepad++

En tråd i 'Webanalyse og -optimalisering' startet av Stian O, 1 Okt 2011.

1. Stian O Medlem

Hei, jeg bruker Notepad++ når jeg skriver php-kode. Dette fungerer forsåvidt greit, men jeg antar at proffene bruker noe mer avansert verktøy.. (?)

2. typisk Utvikler

Bruker Notepad++ jeg også. Når det gjelder IDE er det smak og behag, men kan tenke meg Zend Studio og Eclipse det går mest i.

3. tyr897

tyr897 Medlem

4. Nutz

Nutz Med lem

Notepad ++ er absolutt grei nok.

Har hatt UltraEdit i mange år, nå går det i UEStudio, veldig godt fornøyd med mulighetene der.
    Det som man mangler av funksjonalitet kan man lage i javascript.
    Har blitt et ganske godt og kraftig IDE/verktøy med årene, og utvikles stadig.
    Kommer ikke på hva som mangler der..
    Drawback er jo selvfølgelig at det ikke er gratis.. :)

UEStudio is an integrated development environment built around UltraEdit - take the tour

5. picxx

picxx Well-Known Member

Koder ikke så mye php, men synes editpad pro er en flott editor.

6. kek91

kek91 Webutvikler

Bruker Notepad++ jeg og, den fungerer utmerket. Den har de funksjonene jeg ønsker og da er jeg fornøyd :)

7. Pong

Pong Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)

Jeg bruker notepad++ også.
    Endring er dyrt.

8. Andreas Hatlem

Andreas Hatlem Aktiv

Har koding i Notepad++ og resten i DW.

9. hansson

hansson Langveisfarende

Noen som vet om det er mulig å få notepad ++ til å lukke tagger automatisk bare man taster begynnelsen på en < ? Liker notepad ++ men alt går mye raskere på Dreamweaver fordi den foreslår start og avslutning på tagger selv. Slipper ganske mye skriving.

10. Pong

Pong Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)

TextFX -> TextFX Settings -> Autoclose XHTML/XML <Tag>
    Husk å velge Languge -> H -> HTML

Tonny Kluften og hansson liker dette.
  11. hansson

hansson Langveisfarende

Glitrende, en helt ny verden åpnet seg her nå!

12. Gisle Hannemyr

Gisle Hannemyr Blogger

Foretrekker emacs, hovedsakelig fordi stavekontrollen klarer å se forskjell på kode og på tekst. Men den lukker også tagger automatisk.

13. KBleivik

KBleivik Banned

Hva med PHP IDE for Visual Studio | Jcx.Software Corp. for de som bruker Visual Studio?

Eksempel:

Running drupal on Microsoft platforms. VS.PHP etc.

Personlig bruker jeg DreamWeaver sikkert på grunn av at det var den plattformen jeg først lærte å bruke.

RadPHP XE2 som følger med RAD Studio XE har jeg ikke hatt tid til å lære meg.

Av gratis verktøy antar jeg at jeg ville brukt NetBeans med deres integrerte editor. Dette Ideone.com | Online IDE & Debugging Tool >> C/C++, Java, PHP, Python, Perl and 40+ compilers and intepreters er et kjekt verktøy for dem som vil teste kode snutter de klipper fra nettet.

14. RAH Medlem

Jeg bruker dreamweaver. Har testet litt forskjellge, både til OS X og Windows men ender alltid opp med DW igjen.

Ulempen er at det ikke er gratis.

Jeg liker også Netbeans (som er gratis)

Del denne siden