Norton Internet Security 2009

zapotek

Medlem
Fikk mail fra min kjære (...) nettleverandør her forleden om at jeg nå kunne laste ned NIS 09 gratis. Har NIS 08 fra før innstalert på maskinen. Det jeg lurer på er: husker det var noe jævlig bal å oppgradere Norton før. Alle filer måtter slettes og om det lå igjen spor av den gamle innstalasjonen gikk det ikke. Noen her inne som har oppgradert til 09? Isåfall gikk det knirkefritt?

Santo

Active Member
Fikk mail fra min kjære (...) nettleverandør her forleden om at jeg nå kunne laste ned NIS 09 gratis. Har NIS 08 fra før innstalert på maskinen. Det jeg lurer på er: husker det var noe jævlig bal å oppgradere Norton før. Alle filer måtter slettes og om det lå igjen spor av den gamle innstalasjonen gikk det ikke. Noen her inne som har oppgradert til 09? Isåfall gikk det knirkefritt?

Jeg har oppgradert og synes det gikk egentlig helt smertefritt. Ingen avinstallering av den gamle, det tok den nye installasjonen seg av.

Jeg har hatt NIS i en del år og synes egentlig at installasjonene/oppgraderingene er blitt bedre/raskere/lettere for hver gang, for i starten var prosessen med å installere/oppgradere ganske omfattende og tidkrevende.

Gaasehud

Medlem
Du kan jo også prøve et antivirusprogram som faktisk fjerner skitt, og stenger ute den skal stenge ute (og ikke alt annet som NIS). avast! Antivirus er gratis, det tar veldig lite ressurser og det funker. Men antivirusprogram har ingen hensikt om du ikke behandler pc-en din godt. Da kan du ha det sikreste som finnes og likevel bli infisert. Jeg har prøvd veldig mange forskjellige over lengre tid, og har kommet fram til avast! som beste løsning for meg. Det at du ikke trenger å gjøre NOE og det ikke tar så mye ressurser er herlig. :)

SolidHost

Medlem
NIS har, fram til den siste versjonen, bare vært helt tragisk. Har jo vært beryktet for hvor mye den sakket ned de fleste maskiner. Etter at en ny sjef ble ansatt i fjor har ting forbedret seg betraktelig. Husker å ha lest en artikkel at det var flere utviklere som sa opp på dagen da de fikk de nye kravene til hvordan den versjonen som er ute nå skulle prestere, da de mente dette var helt umulig. Har hørt veldig mye bra om den siste versjonen.

Personlig sverger jeg til NOD32/ESET Smart Security. Ingen over, ingen ved siden ;)

Jeg har prøvd veldig mange forskjellige over lengre tid, og har kommet fram til avast! som beste løsning for meg. Det at du ikke trenger å gjøre NOE og det ikke tar så mye ressurser er herlig. :)

Jeg har også prøvd en god del forskjellig. Faktisk også kjøpt i sin tid... Men så har jeg hatt forskjellige nettleverandører og de har da gjerne slengt med et program på kjøpet... Likevel, etter å ha prøvd avast bytter jeg ikke tilbake. Er en god stund siden jeg hadde noe annet enn avast nå, men husker at enkelte programmer var et mareritt å bli kvitt.

i-net

WF 09
Vil bare si at jeg synes NIS 09 er kjempebra i år =) MYE raskere enn 09, og oppdateringer skjer i bakgrunnen uten at man merker noe til det. Enkelt å raskt å oppgradere fra forrige versjon også.

Topp