Norske SEM-selskap, og normale kostnader. Noen som har erfaringer?

Epsilon

Medlem
Hei!

Vet noen hva timeprisen bruker å ligge på hvis man får hjelp av et norsk SEM-selskap?
Har du betalt per time, eller har det vært betaling for et "prosjekt"?

picxx

WF 09
En klient jeg har var i kontakt med ett norsk SEM selskap for ikke lenge siden.
Prisen lå for oppstart på rundt 30.000, med mnd. "abonnement" med priser fra 7500 og opp til det samme som for oppstarten.

Hårreisende, spør du meg, men de skal jo selvsagt også leve :)

Epsilon

Medlem
Takker for opplysningen!

Jeg er litt forundret over regnskapene deres (gjelder ikke bare BMM, men også andre). Hvis vi for eksempel tar for oss BigMouthMedia så har de en omsetning på 56 millioner. Det høres voldsomt ut spør du meg, tatt i betraktning at de bare har 10 ansatte.

Lønnskostnadene deres er på 909.900 per ansatt (gitt at alle er lønnet likt).

Med de to tallene ser det ut til at de ender opp med et ganske heftig overskudd. Men det gjør de ikke. Det har en post som heter vareforbruk på 41 millioner. 41 millioner!

Dette er sannsynligvis ikke håndfaste varer, men hvilke "SEO-varer" er det egentlig et SEM-selskap betaler så mye for?

Noen som kan gjette? (eller er det noen som vet?)

Tallene er hentet fra Proff.no.

picxx

WF 09
Med de to tallene ser det ut til at de ender opp med et ganske heftig overskudd. Men det gjør de ikke. Det har en post som heter vareforbruk på 41 millioner. 41 millioner!

Omsetningen til et SEM firma må jo nødvendigvis bli høy.
Kjøp av annonsering skal jo føres ut, samtidig som at betaling for dette skal føres inn.

Epsilon

Medlem
Jeg hadde sett for meg at de gikk inn på AdWords-kontoen og styrte den. Men det er nok også vanlig at de kjøper annonsene selv, som du skriver, og fakturerer for det senere.

Er det andre store "vareutgifter" SEM-selskap har også? Som f.eks. lenker?
Slik jeg har forstått det, så er det litt fyfy å kjøpe lenker, men jeg går utfra at det er mange som gjør det uansett.

Sist redigert:

Christian

Medlem
Ja, det er nok både PPC og tradisjonell medieplassering (bannerannonsering) for kunder som drar opp omsetningen så mye. Priser de har operert med hos meg er 1000,- pr time, så er nok ikke baretimesfaktureringen nei (i så fall måtte de fakturert 5800 timer pr ansatt pr år) .

Topp