Norge, et dyrt ferieland?

picxx

WF 09
Kunne vel heller skrevet om : "_ER norge et ferieland_" så kunne man fått noe å diskutere.... :D

Forøvrig veldig enig med deg ang. hurtigruten.
Har reist opp og ned norskekysten med den uttallige ganger (heldigvis nesten alltid betalt av rederi) og det er en fabelaktig reise, uansett årstid.

MartinR

Medlem
Jeg trot at jo høyere levestandarden er i det enkelte land, jo dårligere er servicen. I mindre velstående land hvor folk lever under dårligere arbeidskår og sliter med å få seg jobb, så er folk mer taknemlig for det å ha en jobb. Jo mer fornøyd man er med jobben man har, jo mer yter man.

I Norge er det absolutt ingen status å jobbe i ett serviceyrke, dette er en bransje som har stor gjennomtrekk av folk. Jeg vil nesten tippe at dette er ett yrke som består av flere ufaglærte enn faglærte. Og dette tror jeg har skylden for mye av den ''dårlige'' servicen man kan oppleve å få her i Norge.

Dog syns jeg du er litt vel negativ, men det tipper jeg også var hensikten. Du vinkler det veldig til det at det er servicen i Norge som gjør utslaget, det er jeg ikke enig i. Jeg tror turistene blir mer sjokkert over prisene enn servicen.

Jeg vet iallefall at om jeg hadde dratt til utlandet og hadde måtte betale alt fra 2 til 5 ganger så mye for en øl som jeg gjør her hjemme, så hadde det lille smilet fra han bak kassa vært helt ubetydelig. Hadde du fortalt vennene dine om servitøren som ikke smilte eller hadde du fortalt vennene dine at du måtte betale hele 200 kr for en halvliter øl? Og hadde du kjøpt deg en øl til om han hadde smilt?

peterandrej

pensjonert moderator
Forøvrig veldig enig med deg ang. hurtigruten.
Har reist opp og ned norskekysten med den uttallige ganger (heldigvis nesten alltid betalt av rederi) og det er en fabelaktig reise, uansett årstid.

Reiste tur-retur tromsø-hammerfest i helgen med hurtigruten. Det er noe annet på vinteren. Mer "fergepreg" over båten. Helt mørkt ute, kaldt, ingen turister, osv. Nei, hurtigruten er noe for sommeren.

picxx

WF 09
Reiste tur-retur tromsø-hammerfest i helgen med hurtigruten. Det er noe annet på vinteren. Mer "fergepreg" over båten. Helt mørkt ute, kaldt, ingen turister, osv. Nei, hurtigruten er noe for sommeren.

Jo, det er ikke all verden å se i mørketiden i den helt nordligste landsdelen, men å sitte med en pils å se de syv søstre duvende forbi i sin vinterkledde prakt synes jeg likevel er flott jeg da. (Var også med tr.h. - rørvik et år opp den 12. og ned den 16. på et slikt sikkerhetskurs.... husker ikke mye av sikkerhetskurset, men minnes at det var julebord til gagns ombord i ruta begge vegene...)
(eneste fylket jeg kunne greid meg foruten er nord-trøndelag.....er omtrent som å se på en miniatyrdomino der du bukserer deg veg gjennom disse småskjerene de har å by på)

Topp