Nordmenn skal ha noe igjen...vaffal du!

picxx

WF 09
Jeg bruker en del tjenester, fra qxl, finn, e-bay, photobucket, til flere mindre tjenester som er gratis for meg å bruke.

Det som slår meg er kompleksiteten av å bruke norske tjenester.
En skal ha mobilnummer (ikke ALLE norske brukere har ett norsk mobilnummer!!), en adresse (om en er norsk skal man altså bo i norge?) eller man må inn med intime bilder hvor minst den ene partneren må være av arisk opprinnelse... (DUH! det er teit det!).

En kan i dag opprette en nettbutikk med en epostadresse.
En kan få en påostadresse i USA ved hjelp av en epostadresse.
En kan få en ny jobb (har du ikke søkt enda?) ved hjelp av en epostadresse.

Men en kan IKKE opprette noe GRATIS ved hjelp av en epostadresse... DET er teit det!

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Du kan få lov til å opprette et 110% gratis abonnement på mitt 100% reklame-nyhetsbrev helt gratis ved hjelp av en epostadresse om du vil... ;)

picxx

WF 09
Du kan få lov til å opprette et 110% gratis abonnement på mitt 100% reklame-nyhetsbrev helt gratis ved hjelp av en epostadresse om du vil... ;)

Jeg vil:
- ha en blogg
- ha en nettside
- ha en nettbutikk
- ha annonsering

- og alt dette vil jeg ha gratis!

Om jeg ønsker større ekspoenering skal jeg betale for det.

Saken er at dette ikke finnes i norge, for alle skal ha profitt før aksjon.
En umulighet!

Er alle likedan?

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Blir litt feil å sammenligne Norge mot resten av verden. For det første er markedet langt mye mindre i Norge, for det andre er det større utgifter å gjøre ting i Norge (kontorer, arbeidskraft, serverleie, utvikling og alle mulige andre små avgifter) og for det tredje er det mer kompleks å lage norske løsninger, da det ikke alltid er like lett å outsource til utlandet og få et ferdig levert produkt.

Om du synes dette er dårlig så utfordrer jeg deg til å lage en løsning på problemstillingen du fremstiller, så skal vi se hva du klarer og levere for ingenting i retur.

Tonny Kluften

Administrator
Norge er annerledes på nett. Fra domeneregistrering, hosting, affiliatehonorarer og det meste annet, bl.a. gratistilbud. Firmaer på tilbydersiden tar seg mye bedre betalt og gir generelt dårligere service enn f.eks. amerikanske firmaer. Kundene er taperne.
Kenneth peker på et viktig punkt, nemlig størrelsen på landet. Administrasjon koster og en del av administrasjonen koster like mye enten man har 10 kunder eller 1000 kunder.

I tillegg kommer evnen til å tenke langsiktig. De fleste ferske tjenestetilbydere i Norge har som mål å bli millionærer i løpet av ett år og da kan de ikke tilby gratis tjenester. Her på WF er det et lite mindretall som bygger sten på sten, resten håper på raske penger. Mindretallet er de som blir rike om noen år, flertallet vil alltid ligge midt på treet.

Topp