Nordmenn og digitale medier

En tråd i 'Webanalyse og -optimalisering' startet av MHP, 6 Mar 2012.

1. MHP New Member

Hei,

Jeg jobber med research til en analyse av nordmenns forhold til digitale medier.
    — Hva gjør/ hvor er nordmenn på nett, største forum og sosiale nettverk, innflytelsesrike personer osv.

Har problemer med å finne utfyllende informasjon om dette. Noen som kan hjelpe? Setter stor pris på linker til relevante rapporter, analyser, artikler, blogger.

2. JoachimO

JoachimO Medlem

3. MHP New Member

Takk! Det ledet meg til tns gallups årsrapporter for internett og medietrender Medier - TNS Gallup — Mye bra informasjon for de som er interesserte!

4. zapotek

zapotek Medlem

Vær bare obs på at TNS gallup kun har statistikk fra nettsteder som bruker (og betaler) deres trackingsystem. Det er SVÆRT mange mellomstore nettsteder og blogger som ikke er med i dette systemet.

5. Msites Ltd

Msites Ltd Livsnyter

Det ligger vel en del tall rundt på nettet...

Tipper både Thomas Moen, Øyvind Solstad og kanskje Arnstein Larsen har publisert artikler om dette..... Bruk google!

6. MHP New Member

Ok, takk for info og navn! Faktisk ikke så lett å finne gode rapporter og analyser når man googler.. Er gjort masse forskning i for eksempel USA og Sverige, men jeg finner lite fra Norge

7. MrLeirgulen Medlem

Nordmenn er på facebook! Listet som nr 2. som mest besøkte domene i Norge. Nr 1, har jeg aldri funnet o_O

8. GlassLeker Medlem

Webforumet.no?

9. Tonny Kluften

Tonny Kluften Administrator

Trodde at det var andre typer våte drømmer du formidler.

Del denne siden