Noen som har prøvd denne plugin'en? Backup to dropbox

TorsteinO

Art Director & grunder
Noen andre som har prøvd denne? Ideen virker jo veldig bra, og jeg testet den såvidt i går, men syns ikke det funka spesielt bra i praksis.

Greia er at jeg har opperud.com som "hoveddomene", og masse andre "addon domains" som ligger i egne foldere i public_html-mappa, og det virket da som at den begynte å ta backup av absolutt alt i public_html, med underdomener og alt mulig, og det ble jo noe voldsomme greier. Jeg vil heller ha backups av addon-domener og underdomener seperat, spesielt siden jeg da også kan få med tilhørende database der, for sånn som det funka nå hadde jeg jo måttet ha dobbelt opp med backupen - først av hoveddomenet med sin database og dessuten filene til alle underdomener og addondomener :/ Deretter en av hvert addon og underdomene seperat med sine respektive databaser og filer.

Hadde man f.ex. kunnet velge hvilke mapper man ville ta backup av osv, så hadde jo mye vært løst, men sånn funka det tydeligvis ikke.

WordPress › WordPress Backup to Dropbox « WordPress Plugins

Dag Frogner

Supermedlem
Har ikke testet den du sikter til, men kan trygt anbefale denne: BackupBuddy : PluginBuddy | WordPress Plugins

Veldig enkel i bruk, tar enten backup av filer eller database eller begge deler og kan selvfølgelig settes opp til å ta regelmessig backup. Backup kan også lagres på annen server automatisk, eller sendes til epost, Amazon S3, Rackspace Cloudfiles, epost eller FTP.

Du kan også enkelt utelukke hvilke mapper du ikke vil ta backup av.

Dersom nettsiden din kollapser totalt, kan du slette alle filene, laste opp et lite script, kjøre dette og via en enkel veiviser, får du hele nettsiden din opp slik det var da du tok backup.

Har testet dette et par ganger og det fungerer veldig bra! :)

TorsteinO

Art Director & grunder
yep, har sett den der før, og den ser fin ut den, så det er kjekt å vite at den faktisk funker bra :) Har egentlig en løsning som funker fint allerede, men denne dropbox-løsningen virka egentlig veldig smooth, spesielt siden dropbox har endel flotte funksjoner "innebygget" (f.ex. automatisk sync til din egen maskin, du har tilgang til alle versjoner av en fil som har blitt lagret de siste 30 dagene osv), og jeg allerede har brukt pro-versjonen av den i noen år. Så, hvis disse backup-buddyfolka kunne legge til dropbox i lista si over støttede lagringssteder hadde det vært knall :)

Edit: Hey, steike! Det står jo en diger boks der med "just added: Integration for Dropbox!" (tydeligvis så nylig at de ikke har fått lagt det til i featurelista si engang) Yess, der snakker vi! Takker Dag :)

Edit2: Hm, 16.mai var det de la det til, ok, var før det jeg så på den forrige gang, men hvorfor i ***** legger de det ikke til i teksten også? nå fant jeg det jo ikke når jeg søkte på sida, og holdt dermed på å gå glipp av hele greia...

Sist redigert:
Topp