Noen erfaringer med facebook integrering?

quicktech

Medlem
Hei,

For noen år tilbake da webdesign og utvikling var noe jeg holdt på med på hobby-basis lagde jeg et tick basert web-spill. Den tekniske platformen kan sammenliknes med de hundretalls mafia-spill, men konseptet her var ganske anderledes. Det fikk aldri mange tusen spillere, men de 1500 jeg hadde så ut til å like konseptet svært godt og besøkstatistikken tilsa at mange var hekta.

Serverkostnadene ble dekket inn ved at man kunne kjøpe seg poeng som ga litt ekstra "vind i seilene" via sms og kredittkort. Tiden gikk og jeg fikk mer og mer å gjøre ifbm jobb og da ble spillet lagt på is.

Nå har jeg imidlertid fulgt litt med på facebook og alle de spillene som er lagt ut der og da slår det meg at et spill av den typen jeg har vil kunne spre seg ekstremt fort på sosiale nettverk som det. Kanskje vil det la seg gjøre å kommersialisere spillet nå fordi serverkostnader har blitt billigere og jeg fort kan nå mange hundre ganger flere mulige kunder enn det jeg kunne før?

Så jeg ville bare høre litt om noen har erfaringer fra å integrere allerede eksisterende websider med facebook via såkalte facebook applications? Må det mye justeringer til eller er det relativt lett å komme i gang med?

Spillet er bygget på plain php&mysql med noe javascript, men utenom det er det ikke noe mer krimskrams...

Ville det vært kjapt gjort å justere systemet slik at det kunne spilles via facebook?

Topp