No domene kjøp hos f eks domeneshop

Frodem

Medlem
heisann

Jeg lurte på om det er mulig å kjøpe .no adr fra domeneshop, uten webhotell men med mail adr tilhørende domene?

Har server selv, som jeg kan ha webhotellet på.

Frode

ps, ja vet om org nr for å ha .no :)

to-ov

Medlem
Ja dette er mulig, koster 90kr ekstra i året for opptil 20 epostadresser Epost

Edit:
Du kan også kun kjøpe domenet med videresending, for så å sette opp eposten selv Dette er en enkel sak i feks cpanel

Sist redigert:

TorsteinO

Art Director & grunder
Forøvrig var ihvertfall sist jeg sjekka webmail-løsningen (og i det hele tatt oppsett av mailkontoer osv) hos domeneshop helt bak mål, tungvint, klønete osv, så spar heller de 90 kronene og sett det heller opp til å bruke google apps, dvs at du bruker gmail som webmail/mailserver osv, men med ditt eget domene, du kan sette inn din egen logo i stedet for gmail-logoen osv, helt gratis.

Frodem

Medlem
Da har jeg kommet til mx delen av google apps..

Hei

Da lurer jeg på videre oppsett på dette, siden jeg har egen server, ubuntu server edition og jeg har aldri "rota" med mx oppsett før.

Frode

ps, domene navnet er hos domeneshop

Frodem

Medlem
Takker for svar :)

Men det er nok mulig att det er lettere å ha dette samlet hos en leverandør, domene og webhotell på en og samme side :)

Kan ikke se helt hvor jeg skal ordne det med mx i dns innstillingen hos domeneshop.

Frode

Frodem

Medlem
Fikk ikke til å redigere forrige post

Men det ser ut til att jeg har fått det til nå :) La inn mx "kodene" fra google/gmail i domeneshop på det domene og vips så funket iallefall webmail, har ikke testet fra thunderbird, men regner med det virker der og

Frode

Topp