Nettsider som selges

Travellingman

Nettgrunder
Ser av og til det blir lagt ut nettsider for salg der selger sier den gir god avkastning hver måned med minimalt med "vedlikehold"

Eks: ca 3 timer jobb hver uke og drar inn ca 10 000 kr hver mnd.

Hvorfor ønsker noen å selge slike sider med "lettjente" penger :confused:

Eg berre undrast...

bjornfix

Bjørn Are Solstad, CEO, Devenia Ltd.
Akkurat det der har jeg lurt på mange ganger også..

pleb

Medlem
Har et par ganger solgt nettsider jeg vet jeg ville tjent på å beholde.

Ofte henger det sammen med frigjøring til å investere i nye prosjekter eller personlig moro.

Travellingman

Nettgrunder
Skjønner det att man ønsker å frigjøre kapital osv, har forståelse for det.

Mener jeg leste for litt siden att en ønsket å selge en slik side fordi han ønsket penger til reising og det er jo litt kortsiktig tankegang mener jeg.

Det er jo bedre å ha 10,000 NOK inn hver måned når men er på jorden rundt ferie i ett år, i stedet for å blåse ut 100,000 NOK de første 4-5 månedene :D

Meinar eg....

Msites Ltd

Livsnyter
Skjønner det att man ønsker å frigjøre kapital osv, har forståelse for det.

Mener jeg leste for litt siden att en ønsket å selge en slik side fordi han ønsket penger til reising og det er jo litt kortsiktig tankegang mener jeg.

Det er jo bedre å ha 10,000 NOK inn hver måned når men er på jorden rundt ferie i ett år, i stedet for å blåse ut 100,000 NOK de første 4-5 månedene :D

Meinar eg....

Vi er alle forskjellig bygd opp, gudskjelov for det, og noen vil kanskje ikke ville tenke på nettsiden i det hele tatt når de sitter i bushen uten nettdekning.
For vi vet jo at selv om det er kun 3 timer arbeid i uken så er vi nødt til å være på vakt 24/7 når vi driver nettsider.....

En annen grunn kan jo og være at noen av nettsidene som selges har en heller rufsete lenkeprofil som i stor grad baserer seg på spamlenker. Slike nettsider kan rangere godt en stund, men det er jo og stor risiko knyttet til slike sider. Plutselig så liker ikke Google deg lengre og da kan 10 000kr måneden fort bli erstattet med 0kr måneden i løpet av øyeblikk.

Jeg ville tenkt meg meget godt om før jeg investerte mye penger i en nettside og foretatt en grundig analyse av lenkeprofilen først.

HPF

Medlem
Ser av og til det blir lagt ut nettsider for salg der selger sier den gir god avkastning hver måned med minimalt med "vedlikehold"

Eks: ca 3 timer jobb hver uke og drar inn ca 10 000 kr hver mnd.

Hvorfor ønsker noen å selge slike sider med "lettjente" penger :confused:

Eg berre undrast...
Kan jo være at de lettjente pengene alt er tjent, salget er nedadgående og selger vil overlate fremtidige garanti- og reklamasjonssaker til noen andre.

picxx

WF 09
Med en slik tankegang du skisserer Travelling ville ingen i norge hverken hatt kredittkortgjeld eller forbrukslångjeld ;)

Topp