Nettside fra Visma Avendo?

Jeg lager i utgangspunktet kune Joomla sider for mindre bedrifter. I tillegg har jeg tatt en og annen Wordpress-side, men jeg foretrekker administrasjonspanelet i Joomla.

Nå har jeg en kunde (med eksisterende Joomla-side jeg har laget) som ønsker at vi ser på mulighetene for ny hjemmeside koblet opp mot hennes fakturaprogram i Visma Avendo. Visma Avendo skryter selvfølgelig opp og ned over hvor fantastisk dette programmet er og hvor enkle hjemmesidene er å sette opp. Nå er jeg vant til Joomla og er ikke så interessert i enklest mulig, mer mulighetene som eventuelt ligger i programmet, og jeg er skeptisk.

Har noen her inne erfaring med hjemmeside fra Visma Avendo og kan fortelle meg litt om det?

Vennlig hilsen Anita

Tonny Kluften

Administrator
Skal du lage nettbutikk eller bare en hjemmeside?
Før har det vært slik at alt som har med nettbutikk fra Visma og Mamut har vært helt elendig. Jeg vet ikke hvordan det er nå, men hvis de har et egetutviklet system så er det nok enten komplisert eller dyrt å endre en ferdigpakke, hvis man ønsker mer funksjonalitet enn det som kommer rett ut av boksen.

Hun trenger både nettside og nettbutikk, og hun har regnskapsprogram/fakturering fra Visma Avendo.
Jeg har sett litt på det nå etter å ha bestilt prøveperiode, og maken til program med begrensninger skal man da lete lenge etter?
Absolutt ferdigpakke der man kan velge mellom åtte forskjellige layouts. Ingen mulighet for de store endringene på disse templatene så vidt jeg kan se. Ingen mulighet for å endre koding på en enkel måte. Ingen undermenyer som vises i nedtrekksmeny. Listen er lang som et vondt år etter ti minutter med testing.
Bare noe så enkelt som mulighet for påmelding til nyhetsbrevutsendelse finnes ikke. Hva med andre plugins? Finnes det noe som helst annet enn det bitte lille de tilbyr som jeg kan legge til selv?

Ser ikke sånn ut...

Men dette er sikkert supert for folk som skal sette opp en helt helt enkel nettside på egenhånd. Da får men noe, om ikke annet.

Topp