Nettbutikk løsning

sommersol

New Member
Er det noen kan anbefale god leverandør til nettbutikk løsning? Jeg har plan til å starte nettbutikk, har kikket litt på nett, men synes det er vanskelig å vite hvilken leverndør er bra.

Nutz

Med lem
Vi har en bruker her inne som driver Mystore.no (Yngve Larsen), og noen brukere her inne som benytter seg av løsningen.
De jeg har lest om her inne er stort sett i overkant fornøyde med løsning og service.
Har ikke butikk der selv, men ser at Mystore gjør sitt ytterste for å hjelpe igang nybegynnere, også her inne.
-God support betyr veldig når man selv er "helt grønn".

antillum

Medlem
Nettbutikk for alle!

Vil sterkt anbefale Preform's nettbutikk løsning. Utrolig smart og elegant, men samtidig utrolig enkelt å bruke. Virkelig en revolusjonerende publiseringsløsning!
Deres nettside er Preform.no

Grooo

Medlem
Hva slags størrelsesorden er det snakk om?
En liten butikk du skal drive på fritiden, - med 20-50 varer, eller noe som skal drives på fulltid etter hvert?

antillum

Medlem
@Tonny
@atomet

Skjønner god at dere begynner å lure når jeg nevner revolusjonerende, for det skal jo litt til. MEN.
Jeg har aldri opplevd en lignende løsning før, denne løsningen var jo kjempe rask,enkel, rett og slett snerten;D Selve verktøyet er basert på ASP.NET rammeverket til Microsoft og er laget i C#. Det merkes for å si det sånn! Man trenger ingen form for kunnskap om koding, eller lignende, kan man Word og sende mail, så kan man drifte websider eller nettbutikk med denne løsningen. Helt genialt synes da jeg!
Ingen nødvendighet for innstallasjon på din datamaskin, bare gå til hjemmesiden din og redigere direkte i nettleseren. Du trenger bare internett signal og en nettleser. På denne måten kan du redigere ditt innhold og jobbe fra hvor som helst i hele verden, og det er super raskt.

Har funnet flere lignende løsninger på nettet, men synes Preform skilte seg ut. De andre var mer rotete og komplekse og etter min mening, holdt de ikke hva de lovet. Så i mine øyne er Preform løsningen revolusjonerende. Tror nok en bestemor på 70år kunne driftet nettbutikk med dette :p Servicen var kjempe bra også, med rask respons og service-innstilling :) Så jeg anbefaler å sjekke ut dette. Men det er da min mening ;)

n0stra

Medlem
Min erfaring er at du først må finne ut hva du faktisk skal selge, hvordan du skal bruke CMS systemet og hva du ønsker å oppnå på sikt.

Skal du kun selge noen få enkle produkter og ikke har tenkt å utføre analyser og markedsføring i stor grad selv så er det ikke stort annet enn en enkel løsning med en pen utforming man trenger.

Da jeg skulle finne et system var jeg ute etter noe som håndterer flere tusen varer, alle med flere titalls varianter av størrelser og farger. Siden vi lager produktene selv så var jeg heller ikke interessert i å generere disse som individuelle varekoder da dette ville føre til et varekartotek på flere hundre tusen varer på kort tid. På toppen av det ønsket jeg en automatisk løsning for utsendelse og innsamling av kunder i nyhetsbrev, en bra måte å følge opp eksisterende kunder, statistikk på besøk, mest populære produkter, hva folk i har i handlekurvene sine samt hvor mange som avbryter med mer. Alt også med enkel mulighet for import og eksport til CSV/XML filer for etterbehandling samt integrasjon opp mot økonomi og EDI-løsninger.

Mye av dette hadde jeg ikke tenkt på da vi først begynte, så det er mange detaljer man overhodet ikke har vurdert som oftest.

Topp