Det kommer jo helt ann på hva slags gebyr det er snakk om.
Den nye loven sørger for at det kan kreves gebyr for
returfrakt fra kunde (om du velger å legge ut for kunde).
At ikke det er mulig å kreve noe form for gebyrer før 14 dager har jeg aldri hørt om, angreretten skal benyttes aktivt av kunde (men den skal også opplyses om). Om kunden ønsker å bytte ett produkt utenom angreretten så ser jeg ingen grunn til å ikke kunne kreve ett gebyr. Om det er en god praksis er en annen ting.
"Før falt angreretten bort hvis du hadde tatt varen i vanlig bruk. I den nye loven har du fortsatt angrerett i fjorten dager, men du kan måtte betale erstatning for verdiforringelsen."
"Du skal også få vite at du må betale for returen, ellers må selger dekke det selv.
- En god huskeregel er at hvis ikke selger opplyser om at du må betale for returen får du den gratis, sier Ingeborg Flønes."
http://www.forbrukerradet.no/forside/presse/pressemeldinger/en-grenseløs-angrerett