Nei! - bugs!

Gaasehud

Medlem
Hei!

Har oppdaget noen bugs i IE6 på min side. Trodde jeg hadde fikset alle, men atter den gang. Funker fint i nyeste IE, Opera og FF. Men i IE6 går sidebaren til høyre under innholdet. Jeg har satt koden overflow:hidden i wrapperen, men tar jeg bort den ryker Opera og IE7.

Siden er Enhjulingsida - Plassen for enhjuling

Kan noen hjelpe? Har korka i timesvis! :D

zapotek

Medlem
Etter å ha kikka på sida i ca 1 sekund (skuffa som jeg er etter Norge-Nederland), og uten å ha sjekka koden din. Så tipper jeg kanskje at "Hold deg oppdatert" saken din er noen få pixler for bred. Forminsk den litt og sjekk så.

Gaasehud

Medlem
tviler på at valideringsfeilene har noe å si. Sida er i utgangspunktet valid, feilene kommer fra kode generert fra innstikk, annonser, mm. Noen andre forslag?

Helge

Profesjonell Googlesøker
Er ikke IE7 pushet ut i oppdateringer rundt omkring i verden nå allikevell?

Jeg har allerede begynnt å bruke IE8 på jobb.

Jeg for min del driter i IE6 når jeg designer nå (litt hvertfall) er det for kunder så retter jeg opp de feilene som er.

Tips: lag en IF IE6 tag på siden din, som laster inn et eget stilskjema om det er IE6

så lenge du skriver !important på slutten av hver csskode så overskriver den den andre filen, og det er kun IE6 som vil lese fra den filen.

På den måten blir det rett i alle browsere, og så kan du gjøre det annerledes i IE6 stilsettet.

Gaasehud

Medlem
takk for info, caper, har tenkt det samme. MS er flinke til å pushe updates. Fortsatt har mange IE6, selv om ogsåuten anti-alising er stygt. Men denne feilen ødelegger sida for IE6-brukere... Ikke noe fan av if ie tags, så bedre med en ordentlig løsning, men takk for tipset!

Bjørnar

Gründer
prøvde bare å komme med en naturlig del av feilsøk: stripp vekk all kode som ikke er relevant / rydd opp i kode

...

tyr897

Medlem
Koden din ser veldig tilfeldig ut.
Hvorfor har du f.eks. overflow hidden i det hele tatt? Virker som en fiks på et problem som ikke burde være der.

Ville fulgt jebbis sitt råd, og gått back to basics. Start opp igjen med kun grunn-elementene, så gradvis lagt til stilisering av nye elementer. Da ser du fort hvor det skjærer seg.

Gaasehud

Medlem
Overflow er en slags "fix", ja. Hvis jeg ikke har den i wrapperen havner f.eks. footeren ved siden av wrapperen i Opera. Som sagt skyldes valideringsfeilene ferdiggenerte ting, jeg har ikke laget kodene som ikke validerer.

Bjørnar

Gründer
neida, men du må isolere feilen dersom du har håp om løse det. men det kan jo være noen gidder å gjøre det for deg...

Gaasehud

Medlem
Hehe, ja du mener jeg er lat og legger ut problemer her? :p Neida, har holdt lenge på med dette, derfor jeg la det ut her. Isolere? Altså fjerne annonser f.eks. og prøve på nytt? Trodde ikke det var så tungvint, men. Da kan det være det samme, hadde håpet noen kanskje hadde vært borti dette og kunne foreslå å fjerne overflow og bytte ut med blabla eller noe i den dur. ;)

Bredde på elementer har det med å være annerledes i IE6 og andre nettlesere. Hva om du prøver å sette bredden på midt- eller høyrekolloen til det halve av hva den er nå - bare for testingen sin skyld. Hvis det gjør susen kan du øke litt og litt til den knekker igjen. Så ser du ca. hva dette skyldes.

Har vært borte i lignende problemer før, hvor et av elementene ble tolket som litt større i IE6 enn i andre nettlesere. Konklusjonen den gang ble vel at IE6 er, i likhet med sin storebror, noe jævla skvip. Jeg ser med glede frem til IE8. :)

Topp