Negativ effekt om man tillater Google cache?

Syntes dette hørtes veldig rart ut, ettersom det for Google sin del blir litt å skyte seg i foten - først skal de ranke innhold, og så skal de "straffe" de som har innhold i cache-n. Dog var det en kar på ei nettside som påstod at det var negativt å la cachen lagre alt av innhold, uten at jeg helt fikk tak i nøyaktiv hva som var grunnen til dette. Leste litt fort, for syntes det hørtes ut som fjas.

Noen med tanker om saka?

picxx

WF 09
Sikkert noe ræl med tanke på duplikatinnhold, hvis du f.eks, får lagret både forside, arkiv, kategori og tagsarkiv f.eks. i cachen. Kan tenke meg at det er noe slikt, uten at jeg vet noe mer om saken.
Kan være smart å faktisk få tak i hva som faktisk var nøyaktig grunnen hvis man skal starte et emne det er verdt å diskutere, uten at man skal gjette seg frem til hva som har blitt sagt og diskutert andre steder på nettet.

Hva mener du da? At alle statiske sider på Internett mister rankingen fordi de er statiske?

Aner ikke jeg vel, var jo derfor jeg spurte.

Sikkert noe ræl med tanke på duplikatinnhold, hvis du f.eks, får lagret både forside, arkiv, kategori og tagsarkiv f.eks. i cachen. Kan tenke meg at det er noe slikt, uten at jeg vet noe mer om saken.
Kan være smart å faktisk få tak i hva som faktisk var nøyaktig grunnen hvis man skal starte et emne det er verdt å diskutere, uten at man skal gjette seg frem til hva som har blitt sagt og diskutert andre steder på nettet.

Tja, tenkte at om noen hadde hørt om negativ effekt som cachen kan ha, så ville det komme fram. Var vel tatt fra en diskusjon om duplikatinnhold, ja, uten at han helt klarte å forklare hva som lå bak påstanden. For den gir jo ikke så mye mening - Google ødelegger jo for seg selv om det er tilfelle..

Topp