Jeg ser ikke problemet her, jeg kan forstå at noen arbeidsplasser vil gå tapt. Arbeidsplasser går bort hele tiden, i takt med roboter som gjør andre oppgaver enklere. Dette er nok ikke ett stort problem i Norge, men i utlandet ser vi flere eksempler på dette. Likevel ser vi at dersom noen arbeidsplasser forsvinner, dukker det nye arbeidsplasser opp.
Dersom du ønsker å betale 499,- for noen sko på Amazon, istede for 799 her i Norge, da gjør du det! Men, du går glipp av (som nevnt over) endel ting og rettigheter som kun gjelder i Norge. Dersom dette er ett problem for deg, eller meg, da kjøper du varen i Norge.
Hvor lenge har ikke folk spesifisert egne priser på produkter som blir sendt til Norge? Dette er ikke noe "for alle", men svært mange ber butikker/selgere om å endre priser fra "499" til 199 ved pakkeforsendelse. Ingen kan nekte for prisen, med mindre den er "for god til å være sann", men tollere kan kreve og få kvittering.
Det som er synd, er at vi henger så langt tilbake. Hadde beløpet vært oppdatert i takt med utviklingen, og årene, hadde aldri denne problematikken dukket opp.
Jeg er også interessert i å vite hvor tallene er hentet fra, hvor alt dette med at x antall bedrifter vil gå konkurs. Hvis disse butikkene går konkurs, er dem da levedyktige om 5år? Er dette små bedrifter med 1-5 ansatte, hvor sjefen elsker sitt utbytte på 400k i året? Hadde vært langt mer interessant og fått utdypet dette, og ikke bare tall tatt ut i fra luften, med ord som "kanskje" og "tja", "hvis"... osv...