Mystore.no META

Ubrukelig

Medlem
Er det noen som vet om Mystore.no har META (SEO?) koder ferdig skrevet?

Hva skal jeg skrive på title-tag, meta-keywords og meta-description ?

Tusen takk.

Ubrukelig

Medlem
Kan jo sende en mail til kundesupport men er endel større viktigere spørsmål jeg tar der nå.
Tenkte å bruke det forumet her for hva det er verdt, virker som det er mange kloke hoder her inne!

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Når du oppretter/endrer et produkt kan du spesifisere "Meta data" om du skulle ønske dette, dette gjøres under fanen "Meta".
Her kan du skrive inn - meta title - meta keywords og meta desciption.

Nextri

Rebel
Du kan ikke bruke ferdigskrevne title og description tags fordi det er meningen at disse skal være induviduelle for hver nettbutikk

Travellingman

Nettgrunder
Å få andre nettsider til å lenke til nettbutikken din, eksempelvis att noen nevner nettbutikken din i en bloggpost og har en lenke der. Voila så har du en stk innlenke ;)

spikre

peterhamre.no
Har du referanse på dette, spikre?

Leste dette i Googels eget forum for ikke lenge siden. Har googlet litt, men finner det ikke igjen.
----------------
Beskrivelsen du selv bruker <em> kan </em> bli brukt til å vise brukeren hva siden handler om, om google mener din beskrivelse er relevant nok. Uansett gir det ikke ekstra "poeng" i google sitt system.
Etter min oppfatning, skal beskrivelsen altså brukes for å informere søkeren om hva siden handler om.
- På mine egne sider bruker jeg sjedent denne beskrivelsen, men skriver en slags slik beskrivelse som en "ingress" i tekstene. Google bruker automatisk denne teksten. Etter hva jeg har erfart, er dette bedre.

Husk også at google uthever (bold) i teksten i søkemotoren de ordene som brukeren faktisk søker etter. Om du selv skriver beskrivelsen, er det ikke sikkert brukeren får uthevet skrift. Lar du google gjøre jobben, vil nesten alltid dette ordet dukke opp, så lenge det er brukt på siden din.

- Det jeg skriver her er basert på egne erfaringer.

Topp