mye content nå, eller litt content spredt over tid?

jagarock

Information Research & Analytics
noen meninger om hva som er best for å beholde/forbedre plassering i google for en nettside.

legge til masse artikler / produkter / whatever med en gang
eller spre artiklene / produktene ut over en periode?

er kanskje ingen fasit på dette, men innspill hadde vært fint.

for min del gjelder det mer spesifikt en nettbutikk, om jeg skal legge til 500 nye produkter idag, eller spre det utover en måned fks, slik at siden utvikles hele tiden istedenfor i rykk og napp.

picxx

WF 09
Legg til 20 produkter hver dag hvis du har tid.
Ellers en 50 hver dag sikkert helt greit, men uansett må det bygges mange og gode innlenker til en nettbutikk.. onsite seo er en veldig liten del av jobben.

jagarock

ok takk for innspill.

men en ting jeg har lurt litt på ang. produktbeskrivelser, jeg er så redd for duplikat content, men veit ikke om jeg er redd det med grunn eller ikke.

hvis jeg har en butikk som selger mange veldig like ting, fks. halskjeder, vil det da være dumt av meg å legge til en generell beskrivelse på 500 produkter ala: "Nydelig perlehalskjede, ferskvannsperler og 925 sterling sølv." etterfulgt av produsentens engelske beskrivelse?

Siden alle 500 teoretiske produkter innehar de samme egenskapene, så er jo dette naturlig for meg å skrive, men oppfatter google at dette er naturlig, eller vil de straffe meg for dette duplikate contentet?

jagarock

jeg kom fram til en løsning.
jeg har over 9000 produkter så det hadde vært uaktuelt å sitte å manuelt oversette.

jeg lagde et script som automatisk lager beskrivelser, jeg putter bare inn visse nøkkelord, setninger, og lager nye setninger basert på hvilke engelske ord som finnes i originalteksten. randomiserer rekkefølge på hvert enkelt oppbygde punkt/setning, resultatet ble bra, ikke en eneste 100% lik beskrivelse =)

jagarock

ja. altså:
jeg lager en liste på ca 20 forskjellige norske setninger som alle passer produktene.
deler de inn i kategorier (for å ikke få 2 setninger som sier det samme, bare med forskjellig setningsoppbygning) og plukker ut random av disse.

så har jeg enda en liste, som er norske setninger som skal dukke opp i beskrivelsen hvis visse ord finnes i originalbeskrivelsen. finner jeg fks. "battery inc" i teksten, legger jeg til en setning som sier at batterier er inkludert.

så det er jo ikke noe hokus pokus egentlig.

Topp