jeg driver et enkeltmannsforetak hvor jeg hadde tenkt å bestille meg en ny PC på firmaet, slik at jeg slipper å betale 25% MVA på beløpet. Hvordan fungerer dette hvis jeg velger å kjøpe en brukt PC?
Ser den. Men hva hvis et firma ønsker å kjøpe brukt? Da har allerede den første kunden betalt MVA? Ser logikken at man ikke får noe tilbake i denne situasjonen, men var verdt å spørre
Fremdeles ikke noe mva å få tilbake der dessverre. Hvis jeg ikke tar feil er hovedgrunnen så enkel som at den første kunden ikke er MVA-registrert selv, og dermed ikke hverken får tilbake mva'en, eller kan legge til MVA.
Skal ikke hijacke tråden her, men våger meg til å slenge inn et kanskje litt dumt spørsmål: Må han som bedrift betale mva om han en gang skulle velge å selge den brukte pcen videre? (Jeg vil anta nei, men man blir jo ikke 100% sikker uten å spørre)
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.