Must See. Must Hear. Must Read. Must DO!

sinols

Medlem
Hei

Jeg er en gutt på snart 20 år som er ute etter og utvikle enn ide jeg har hatt en go stund.

Jeg har en ide om og sette opp en nettside hvor hvor man kan lese og legge til ett MUST. Jeg tenker noe som digg.com.

Jeg er i ide fasen nå, men har endel klare tanker.

- Dele opp i kategorier
- "Digg" det du er enig i
- Ha en egen profil hvor man kan se hva man har likt.
- Man kan velge og følge andre sine profiler som hos twitter

Vil gjerne høre litt om hva dere der ute tenker om dette?

Jeg har ingen kunnskap innen og programmere, så jeg søker ett seriøst team. Jeg kan det og utvikle enn layout, men det er det. Jeg er en person som har mye ideer og som ofte kommer opp med noe men lar det ligge pågrunn av ingen kunnskap innen dette felte. Derfor jeg vurderer skolegang innen dette.

hansson

Langveisfarende
Norske kudos.no gikk nedenom og hjem, og jeg tipper vel egentlig at de fleste amerikanske greiene som reddit, digg, osv. også er på vei samme vei som Titanic. Det er ingen forretningsmodell bak dette her så hvis du har tenkt å bruke et par hundre tusen på å programmere en slik nettside så ligger dere litt dårlig an i utgangspunktet. Ideen er bra, men konseptet tror jeg viser seg å ha utspilt sin rolle. Folk gjør slikt på Facebook og andre arenaer i dag. Twitter, bl.a.

zapotek

Medlem
Gjør deg selv en tjeneste, ikke bruk penger på å utvikle dette fra bunnen av. Bruk scriptet Pligg. Det inneholder så og si alle de funksjonene du etterspør.

Forøvrig er jeg enig med Hansson. Det skal mye til å få noe slikt til å bli mye brukt. De aller fleste brukerne er spammere som kun vil spre lenkene fra sine egne nettsteder.

Hupsey

Medlem
Det er vel ikke enkelt å bruke facebook og twitter til sosial bokmerking.Man kan fint dele bokmerker der, men organisering og kategorisering er
jo ikke i nærheten av foresempel digg.Nå nevner du ikke om du tenker norsk eller internasjonal tjeneste. Men slik jeg ser det akkurat nå er markedet
overmettet internasjonalt, men i norge er de så og si ingen som har en tjenste lik den du beskriver..
Men sosial bokmerking har som Hansson nevner aldri slått til i norge tidligere, og jeg tror også det vil bli utrolig vanskelig å få norske folk til å begynne med en slik tjenste.
Om du tar et norsk google søk på sosiale bokmerker det lite som dukker opp, på første siden er det en artikkel med link til glugg som ble nedlagt for mange år siden.
VG eller ABC startsiden hadde muligens klart få å suksess med dette, men det er neppe nok penger i det i norge.

Topp