Musikkside

Zarahuztra

New Member
Hei.

Jeg og noen musikkskribenter er på jakt etter en webdesigner som er villig til å jobbe gratis med å opprette en ny musikkside. Vi vil ta inn annonseinntekter etterhvert, og da vil du få en del av kaka, men inntil det skjer vil arbeidet du legger inn bestå av frivillighet.
Jeg ser etter noen som kan designe en side fra scratch, eventuelt en premade som det kan gjøres store forandringer i, i samråd med ønskene fra meg og de andre som allerede er tilknyttet siden. Siden vil bestå i første rekke av konsert- og plateanmeldelser, og intervjuer. Det må være mulighet for enkel publisering av nyhetsstoff. I tillegg skal det være en konsertoversikt og en albumsoversikt.
På lengre sikt er jeg interessert i en side hvor brukere kan logge inn, og ha sin egen side, i tillegg til et forum.
Hvis dette høres interessant ut, ta kontakt.

Sist redigert:

antidote

Medlem
Hvorfor ikke bare bruke wordpress? Det er kjempeenkelt, gratis og du kan gjøre det selv? Tviler litt på at en designer ønsker å gjøre en så omfattende jobb uten noen garanti for lønn.

Zarahuztra

New Member
kan sikkert bruke wordpress eller lignende. men trenger allikevel en person som har ansvaret for det tekniske.

antidote

Medlem
kan sikkert bruke wordpress eller lignende. men trenger allikevel en person som har ansvaret for det tekniske.
Men hvorfor det? Wordpress er tre klikk, så har du en fungerende nyhetsside med et godt design. Det å publisere er noe av det enkleste som finnes. Hvis du støter på noen tekniske problemer, er det bare å spørre her på webforumet. Her finnes det mange personer som er glade for og hjelpe.

xdex

Medlem
Dersom det er snakk om å lage noe fra scratch, vil jeg anbefale en dugnad løsning, hvor alle sammen betaler litt hver. Tror ikke du er klar over hvor mye tid noe som dette tar. Her ser det ut som det vil kreve endel custom arbeid, men det finnes helt sikkert løsninger innenfor Wordpress som kan være til god hjelp.

Vi snakker om flere ukers arbeid, spesielt om du skal gjøre det slik som du ønsker.
  • Lage ett unikt design i "photoshop", som så skal godkjennes.
  • Alle disse unike sidene må lages og godkjennes i photoshop, det er mer enn bare en forside altså.
  • Utvikle nettstedet, HTML/CSS, samt Wordpress integrering.
  • Oppfyllekrav som er satt fra dere, til å fungerer i Wordpress.
  • Vedlikeholde Wordpress Plugins, og Wordpress core over lengre tid.
  • Teknisk ansvarlig som også har asnvar for vedlikehold, backup, og videreutvikling.
Hvor mange timer dette tar, er helt avhengig av krav fra dere, men håper dette kaster ett lys over gratis-løsningen din. Dersom dere virkelig hadde trodd på dette selv, og visste at her kan vi tjene penger, ville ikke ett utlegg være noe problem. Men du virker veldig usikker, og det finnes jo ikke noen garanti her.

En anbefaling fra meg vil heller være å,
  • Finn ut hvor mye penger dere ønsker å bruke.
  • Finn en mal/theme som passer deres behov/krav.
  • Kontakt en utvikler her på forumet, eller bruk andre løsninger som freelancer.com.
  • Få arbeidet som kreves fullført, mot avtalt betaling.
Dersom noen påtar seg denne oppgaven gratis, vil jeg gjerne at du kontakter meg også, kan til og med betale 50kr timen dersom du er dyktig nok til å utføre overnevnte, til og med gratis for andre!

Ellers, KUDOS til han som påtar seg dette!

Topp