Musikkrelaterte programmer?

Dag Frogner

Supermedlem
Nettsiden min trommeportalen er som navnet tilsier, en nettside som omhandler trommer. Jeg har ikke funnet noe som helst som er mer relevant for dette en en kampanje hos Tradedoubler for CDON.com. Vet dere om noe som kan være like eller mer relevant for mine lesere? Må ikke ha med trommer å gjøre, men noe musikkrelatert.

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Hos Tradedoubler finner du også programmet iTunes som jeg vil påstå er ganske musikkrelatert dersom noe slikt er av interesse. Ellers kan jeg selv ikke i farta huske noen programmer hos de andre nettverkene som finnes der ute som er spesielt relatert til musikk.

Tenker du mest butikker som selger musikk, eller tenker du også på butikker som selger f.eks trommesett og annet utstyr?

zapotek

Medlem
Har du adsensekonto? Finnes jo en del annonser her relatert til trommer. Se de relaterte annonsene som kommer opp når du søker på "trommesett": Google

Dag Frogner

Supermedlem
Finner ikke noe info om affiliate program hos Amazon, Tonny. Vet du hvor dette finnes?

Atle: Finner ingenting om iTunes hos TD. Finner kun CDON som er relevant for meg. Det beste hadde jo vært steder hvor man kan kjøpe trommeutstyr, men steder som selger musikk er også ok. EDIT: Fant itunes nå. :)

zapotek: Ja, har det, men den ble stengt for et år siden ca, jobber med å få åpnet den igjen.

Sist redigert:

Gaasehud

Medlem
Muligens et skudd i blinde, men vet at mange musikkproduksjons-programmer går for en del kroner, kanskje noen av disse har affiliate-programmer? F.eks. Steinberg (?)

Blir i så fall enda nærmere målgruppen din enn å kjøpe en CD på iTunes. ;)

Lykke til! :)

Dag Frogner

Supermedlem
Ja, jeg kan nok selge trommestikker rimeligere enn stikker.no, men ikke kvalitetsstikker slik som de har. Så vidt jeg kan se av et kjapt søk på eBay kan jeg få Vic Firth-stikker til ca 53,- pr par. Stikker.no selger for 99,- + 28,- i frakt.

Mulig jeg kunne fått til noe, men jeg har egentlig aldri hatt planer om å starte noen nettbutikk bortsett fra slik som nå hvor jeg kun selger produkter med logoen vår på.

En annen ting er at jeg ikke har ressurser nå til å drive en nettbutikk. Til det er inntektene på siden aaaltor liten. Jeg har fortsatt full jobb (og famiilieliv) ved siden av.

Dag Frogner

Supermedlem
Når du sier det sånn virker det jo enkelt å greit, men det er nok mer enn det. For det første har stikker.no et veldig godt rykte og jeg må nok jobbe hardt for å få folk til å handle hos meg selvom de kan spare noen kroner. Jeg har nå 1300+ brukere i forumet, men har fortsatt ikke solgt alle 25 tskjortene jeg trykte i oktober. Så da kan du jo tenke deg hvor lett det er å selge trommestikker der. ;)

En annen ting er at jeg da må/burde tilby nettbetaling, og jeg vil tro at det ikke er helt gratis å ha en slik løsning om man skal bruke en annerkjent, sikker løsning. Det siste jeg vil oppleve er at folk blir svindlet pga et for dårlig opplegg rundt sikkerheten ved netthandel.

Det er sikkert mange andre ting også uten at jeg kommer på de i farta.

Tonny Kluften

Administrator
Du har solgt t-skjorter med et ukjent firmanavn på. Hvorfor kjøper folk det? Det hadde jeg aldri giddet å gjøre. Klart det er lettere å selge forbruksvare som alle trommeslagerer må ha.

Sjekk det ut. Gjør det enkelt hvis du ikke vil bestille på eBay. Bestill 50 par av de mest populære stikkene av stikker.no. Så selger du dem litt billigere. Med tap ja, men du får sjekket ut markedet.

PayPal er enkelt og sikkert, også med VISA-betaling.

Dag Frogner

Supermedlem
Folk kjøper tskjorter for å støtte driften av forumet, for å reklamere for det? Det har jeg gjort for andre nettsteder flere ganger. Men det blir nok ikke nettbutikk for min del med det første. Tror det blir mye mer jobb enn det blir inntekter.

Topp