Musikklei og matlei

kongen

kongemedlem
Er så lei av samme musikk nå, noen som har tips til musikk med fart i? Hva er ditt favorittband?

Og hva er din favorittmat når du er lei av brødmat? Tenker ikke på middagsmat, men alle andre måltider.

Sist redigert av en moderator:

Morph

Svart belte i snoking
På denne tiden av døgnet (nattetid) er Pink Floyd å anbefale. Hvis du tenker mer generelt burde du prøve Pain of Salvation - helt klart mitt favorittband. Mange må nok høre en del på det for å like det, men min teori er at låter som blir bedre og bedre er de beste låtene.

Når jeg er lei av brødmat pleier jeg å lage noe som smaker godt med bacon til! Pasta er vel kanskje det jeg spiser mest av hvis jeg virkelig skal slippe meg løs ved kveldsmaten ;)

picxx

WF 09
Tror ikke jeg har noe "favorittband", eller for å si det på en annen måte; Jeg liker all bra musikk og bra musikk er musikk som jeg liker ;)
Finner mye rart hvis du tar en titt under favoritter her:
YouTube - Kanal von picxx001

Mat? Bacon, egg og bønner.

peterandrej

pensjonert moderator
Pleier alltid å anbefale wraps til menn med lyst til å prøve seg på kjøkkenet for første gang.
Oppskriften er som følger:

Wraps, type tortilla
Spinat, salat, whatever
Kjøttpålegg av ulike typer
Smøreost, evt kremet saus

Slik gjør du:
Legg wrap'en på benken. Smør den inn med smøreosten eller sausen på den ene siden. Legg en stripe salat og kjøtt litt under midten av wrappen. Rull den hardt sammen. Skjær i passende biter.

Tar omtrent fire minutter å lage, og du kan i praksis bruke absolutt alt du har i kjøleskapet. Bytt ut kjøttet med røkt laks, så har du sunn kveldsmat som ser bra ut dersom du skal imponere ei dame. Jeg pleier å lage slikt når vi får besøk. Veldig enkel fingermat som kan varieres i uendelige kombinasjoner.

---

En annen rett som er såre enkel å lage er kjøttboller med potetmos, nachochips, salsa og rømme. Kjøttbollene lager du ved å kjøpe kjøttdeig, putte denne oppi en bolle sammen med løk, salt og pepper. Rør sammen blandingen, og bruk så hendene til å forme kjøttbollene (bruk vann når du former, det gjør det lettere) og stek de i en varm panne. Potetmos kan du lage selv dersom du orker, eller så er det bare å bruke pose. Anrett med chips, salsa og rømme så er du i boks.

Sist redigert:

zapotek

Medlem
Det eneste jeg aldri blir lei av er egg i alle former. Omelett, eggerøre, speilegg med bacon og bønner osv osv.

Nutz

Med lem
Hva med å prøve å finne deg andre stimuli?
Stole på at mat og musikk skal kunne gjøre livet komplett blir veldig snevert.

Hvis du ikke vil gi helt slipp på musikken, hva med klassisk?
Dra opp noen av de som døde for noen hundre år siden, lukk øynene og lytt for å finne ut hvorfor de har blitt klassikere. -Lover deg at det ikke er uten grunn. :)

hansson

Langveisfarende
Er så lei av samme musikk nå, noen som har tips til musikk med fart i? Hva er ditt favorittband?

Og hva er din favorittmat når du er lei av brødmat? Tenker ikke på middagsmat, men alle andre måltider.

I store deler av verden er "middagsmat" det man spiser både morgen, middag og kveld. Det er langt lettere å variere og man blir sjelden lei et skikkelig varmt måltid. Jeg kjører EU-stilen med full middag til lunsj og full middag til middag, og hvis jeg har tid så er det et proteinrikt måltid til kvelds også. Masse grønnsaker, kjøtt, salater, egg, fisk, supper (til kvelds), o.l.

Det rare er at jeg ikke legger på meg et gram fett av dette her. Italienere og franskmenn er f.eks. ikke særlig feite. Nordmenn, derimot, som tyller i seg kilometer med brød... Flere skikkelige måltider gir flere skikkelige næringsstoffer, mer proteiner, og mindre sukker og karbohydrater. Kan anbefales.

Topp