Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Morsom tanke - stjele innhold

tulling99

Medlem
Hei,

dette er mest hypotetisk.

Men jeg har en klient som i grunn har sluttet å vedlikeholde wordpressiden sin. Den har mye innhold og rangerte sånn halvveis.

Men han driver ikke så mye med dette området lenger, og nå er hele siden fullstendig nede (pvp-oppgradering, vært slik en god stund) og det kommer han sikkert ikke engang til å oppdage, og enda mindre å gjøre noe ned.

Ser at han begynner å forsvinne fra rankingene.

Hvis han ikke fikser det på noen måneder, kan jeg bare kopiere artiklene fra archive dot org og bruke innholdet selv? Eller vet Google at det ikke er mitt innhold?
 

Hakasu

Medlem
Hvis det ikke er indeksert noen annen plass vil neppe Google se på det som duplicate content. I alle fall ikke når innholdet er borte fra SERPS.

Men jeg er ganske sikker på at dette bryter norsk lov. Du kan ikke bare stjele tekst fra noen andre uten en avtale på det. Jeg vil tippe at denne personen fint kan sende faktura for uregelmessig bruk på samme linje som fotografer kan gjøre når noen stjeler bildene deres.
 

tulling99

Medlem
Hvis det ikke er indeksert noen annen plass vil neppe Google se på det som duplicate content. I alle fall ikke når innholdet er borte fra SERPS.

Men jeg er ganske sikker på at dette bryter norsk lov. Du kan ikke bare stjele tekst fra noen andre uten en avtale på det. Jeg vil tippe at denne personen fint kan sende faktura for uregelmessig bruk på samme linje som fotografer kan gjøre når noen stjeler bildene deres.
Ja det er absolutt ulovlig.
 

tulling99

Medlem
Hva med å kjøpe nettsiden? Han selger den sikkert billig siden han ikke interesserer seg for om den er oppe en gang.
Bra poeng. Men jeg spurte han om det for noen måneder siden, men da skulle han ha et helt absurd beløp.

Tenker jeg bare gjør ingenting. Flott for meg med en konkurrent mindre i SERP uansett.
 
Bra poeng. Men jeg spurte han om det for noen måneder siden, men da skulle han ha et helt absurd beløp.

Tenker jeg bare gjør ingenting. Flott for meg med en konkurrent mindre i SERP uansett.
Det är väl bara att kopiera texten, lägg in i chatgpt och säga till att förbättra texten och omformulera. Sen lägger du in egen kunskap, så det blir en helt ny artikel. Chatgpt skriver åt dig.
 
Topp