Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Mobilemulatorer ved testing av responsive design

Tonny Kluften

Administrator
Hvilke mobilemulatorer bruker dere ved testing av responsive design? Finnes det noen bra som har alle tlf. modeller og som oppdateres raskt når det kommer nye modeller?
Chrome er jo ok, men har bare et begrenset utvalg mobiler å teste på, det er ikke Samsung S5 og S6, f.eks. Heller ikke Xperia.
Trenger en emulator som har modeller, og ikke bare skjermstørrelser, sider blir f.eks. ikke like på S3 og S5.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg bruker for det meste firefox ctrl+, og etterpå med en iPhone, iPad og Mac (datteren min sin), noen veldig gamle mobiler og that's it.

Nå har jeg lite problemer med små forskjell, bortsett fra når YUI oppfører seg vesentlig annerledes etter en telefon-update, og pløtselig endrer på html-strukturen slik at kode går i stykker... Ja, dét har jeg problemer med. Men sånt får man ikke testet på forhånd. ;)
 

xdex

Medlem
Du kan sjekke ut Ripple til Chrome, hvis du heller ønsker en "addon" til nettleseren, brukt den mye. Men den beste løsningen ligger allerede i google chrome. Plugg inn telefonen, og slå på USB debug. Da får du virkelig testet nettstedet, men absolutt overdrevet om du bare skal sjekke hvordan siden "ser ut". Personlig så syntes jeg Windows telefonene har vært det verste til nå.. I det du sitter med en Windows phone, og faktisk besøker nettstedet, ser du hvor grusomt galt det kan gå.
 

Tonny Kluften

Administrator
Har testet Ripple, men fikk ikke testet det jeg ville der heller.
Jeg bruker Chrome i dag, veldig lettvindt :) , men på min Chrome er det ikke test for S5 og Xperia tlf.

Det konkrete problemet jeg hadde nå var at S5 og Xperia ikke leste en CSS fil riktig.

Så jeg håper at Chrome oppdateres med flere tlf modeller.
 
Topp