Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Mobil tracking

kongen

kongemedlem
Hvordan tracker du annonser -> konverteringer på mobil som ikke har cookies og javascript aktivert? Og hvor personen har beveget seg fra et wifi-nett til et annet?
 

barentshavet

Active Member
Hvordan tracker du annonser -> konverteringer på mobil som ikke har cookies og javascript aktivert? Og hvor personen har beveget seg fra et wifi-nett til et annet?

Er det en grunn til at du ønsker å logge disse? Det er jo en minimal gruppe som har slått av js og cookies på mobil, og jeg kan ikke skjønne at denne gruppen mennesker er stor nok til at det i det hele tatt utgir noen forskjell, med mindre du har millioner eller hundretusenvis av brukere. I tillegg er vil de jo åpenbart holde seg anonyme :p

Uansett, du kan fortsatt logge brukeraktivitet ved å bruke, feks. header/server-funksjonene (user agent) i PHP som er uavhengig av JavaScript og cookies. Mulig det også finnes et spesifikt API eller bibliotek for akkurat denne type oppgave. Likevel får du kun begrenset informasjon og det er ikke mulig å innhente geo/demo-data så vidt meg bekjent. Men dette krever at du på en eller annen måte får sendt disse dataene til Google Analytics, som jeg antar er mest aktuelt her. Jeg har aldri gjort dette før og jeg vet ikke engang om det vil fungere å logge annonseklikk til konverteringer, men det er bare en mulig løsning jeg kom opp med nå. Kan bli ganske komplisert dette...
 

kongen

kongemedlem
Er ikke cookies ubrukelig på mobil når man skal tracke over flere domener og inn og ut av app?

Kan ikke adblock blokkere javascript og slik hindre html5 canvas printing?

Hvis en bruker flytter på seg fra et wifi nett til et annet, vil ikke ip-adresses skiftes også?

Mobil tracking er noe herk...
 

adeneo

Medlem
Den "gamle" metoden for å tracke brukere funker vel?

Man legger til et bilde på 1x1 pixler, og når bildet lastes ned fra serveren din, så har du tracket brukeren.
Tracke brukere på tvers av nettverk og IP adresser er nesten umulig, det er derfor de fleste nettsider hvor hver bruker må identifiseres benytter innlogging av et eller slag.

Det finnes eksperimentelle løsninger som lager et slags kart over utvidelser og programmer som er installert i nettleseren og OS'et, og ofte er dette unikt nok til at en bruker kan identifiseres.

I dag er dette strengt tatt aldri noe problem, alle har javascript påslått uansett, og har de ikke det, får de skylde seg selv.
 
Topp