mitt og ditt - mine og dine-domener

Bjørn

Domenespekulant
Vil gjerne høre hva dere mener om mitt/ditt og mine/dine domener. Hva er best? Hva ville du kjøpt? F.eks. MinReise.no eller DinReise.no? DittBryllup.no eller MittBryllup.no osv.

stianweb

Medlem
Jeg heller faktisk litt mot din/ditt.
Da snakker siden til den besøkende som om det er den besøkende sitt sted å finne den info h*n ønsker.

Bjørn

Domenespekulant
Synes det er litt vanskelig valg. Heller nok mest mot mine/mitt, men ser fordelen av din/ditt også i enkelte domenenavn... andre?

Morph

Svart belte i snoking
Hadde jeg funnet siden via søkemotorer for eksempel ville jeg nok heller gått for ditt/din, fordi det snakker direkte til deg. Derfor er jeg av den oppfatning at "ditt" eller "din" er mer personlig og til besøkende, da "meg" og "mitt" osv får meg til å assosiere med en blogg.

stianweb

Medlem
Hadde jeg funnet siden via søkemotorer for eksempel ville jeg nok heller gått for ditt/din, fordi det snakker direkte til deg. Derfor er jeg av den oppfatning at "ditt" eller "din" er mer personlig og til besøkende, da "meg" og "mitt" osv får meg til å assosiere med en blogg.

Ja det er litt slik jeg tenkte også.

Min/mitt er en side som handler om eieren av siden.

Din/ditt handler om den besøkende.

i-net

WF 09
vet ikke om det er det samme du mener Bjørnar. Men jeg synes personlig det høres litt merkelig ut med min/mitt kontra din/ditt. Fordi: stoler ikke på at andre har laget noe som er tilpasset bare for meg og mitt, mens din/ditt er mer opplagt at passer for mange mennesker..

Topp