Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Mint.com - hold kontroll over økonomien din

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hei,

Kom nettopp over en nettside jeg synes virker helt genial. Det den gjør (etter du har registert deg selvfølgelig), er at den kobler seg opp mot banken din (den har over 3000 banker i listen sin) og synkroniserer seg mot den. Det betyr at den automatisk holder oversikt over økonomien din. På denne måten kan du enkelt få oversikt over hvor pengene dine går, til mat, bensin og andre utgifter.

spending.png


Man kan legge til flere kontoer, slik at man alltid har full oversikt over alle pengene sine. Super genialt spør du meg, og dette er absolutt noe jeg har ønsket meg.

Det eneste problemet er at den bare er tilgjengelig i USA.

Det jeg lurer på er hvordan i all verden dem har klart å gå fram for å få tilliten til 3 000 banker i USA? Det hadde vært utrolig morsomt med et slikt verktøy som også funker for nordmenn, men det hadde jo vært klin umulig å få den synkronisert mot bankene..
 

Knut

Medlem
Tror neppe dette er noe datatilsynet vil tillate med det aller først i Norge. Til det er det altfor mye "rot" med nettbankene så de vil nok vente å se.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det er vel antageligvis bankene som eier siden da. Men hvordan vet de hva som er bensin og hva som er reise osv?
Dette ville ikke være mulig i Norge.

Etter hva jeg har forstått så er det noen vanlige grundere. Men nå har jeg ikke giddet å gjøre så alt for mye research, siden det uansett er et produkt jeg ikke får brukt.

Det er jo ofte slike koder på visa loggen, og tror dem er mer brukt i USA. Handler du på walmart går det vel under "husholdning", og dytter du kortet i en bensintank går det jo under bensin. Men er vel ikke alltid det er 100% nøyaktig. Ikke vet jeg, får jo ikke testet det :/ Men jeg synes det høres ut som en utrolig fantastisk produkt..
 
Topp