Minnepinne med passord

Knut

Medlem
Vet dere om en minnepinne med passord som virker på alle maskiner med windows?
Har prøvd ett par stk men da må man ha installert ett lite program på maskinen som skal åpne innholdet på minnepinnen. Og det virker ikke i det hele tatt på W7
 

Knut

Medlem
Det er nettopp det jeg helst vil slippe da det ikke lar seg gjøre å ha ett program på alle maskinene som disse blir brukt på. :)
 

Santo

Active Member
Det er nettopp det jeg helst vil slippe da det ikke lar seg gjøre å ha ett program på alle maskinene som disse blir brukt på. :)

TrueCrypt kan også brukes på alle maskiner uten noen installasjon på brukermaskinen. Jeg har hatt en minnepinne som jeg har brukt slik, og den har da fungert slik at så fort den blir koblet til maskinen kommer det opp et vindu hvor jeg må skrive inn et passord, deretter blir den en egen drive, f.eks. F:.

Det er imidlertid to måter å bruke TrueCrypt på, og på den ene måten blir det slik jeg beskrev, og på den andre måten så må man ha TrueCrypt installert på brukermaskinen.

Litt mer om dette fra TrueCrypt sine hjemmesider:
You have two options:

1.
Encrypt the entire USB flash drive. However, you will not be able run TrueCrypt from the USB flash drive.
Note: Windows does not support multiple partitions on USB flash drives.

2.
Create a TrueCrypt file container on the USB flash drive (for information on how to do so, see the chapter Beginner's Tutorial, in the TrueCrypt User Guide). If you leave enough space on the USB flash drive (choose an appropriate size for the TrueCrypt container), you will also be able to store TrueCrypt on the USB flash drive (along with the container – not in the container) and you will be able to run TrueCrypt from the USB flash drive (see also the chapter Portable Mode in the TrueCrypt User Guide).
 
Sist redigert:
Topp