Mikkelsen Media - Advarsel mot dette selskapet

appelsin

Medlem
Det finnes mange gode annonsenettverk rettet mot norske publishere. De fleste er punktlige med betalingene og har god kundesupport.

Jeg vil likevel advare sterkt mot et annonsenettverk, og det er Mikkelsen Media.

Mikkelsen Media er et selskap med betalingsproblemer, noe som kan skje med selskaper fra tid til annen. Jeg kunne akseptert forsinkelser i betalingen dersom selskapet hadde utvist litt kundesupport, og informert om situasjonen i selskapet. Mikkelsen Media har valgt motsatt strategi.

Dette er saken:

Jeg begynte å bruke Mikkelsen Media i januar 2012, da jeg så de hadde en del gode kampanjer som ikke de andre nettverkene hadde. Jeg mottok første betaling i april (for januar og februar) etter purring. I ettertid har jeg skjønt at Mikkelsen Media betalte meg kun for at jeg skulle markedsføre deres kampanjer en måned til - og de kunne beholde pengene selv.

Det har nå gått 1 måned siden Mikkelsen Media skulle utbetalt forrige provisjon. Da betalingsproblemene deres startet, sluttet også kundesupporten. Forrige mail fra selskapet fikk jeg 11. mai 2012. Jeg har sendt dem 10 e-poster siden den gang. Jeg har hatt kontakt med 3 forskjellige kontaktpersoner dette halvåret- Nå svarer INGEN av dem på e-postene mine.

Jeg har skjønt at her må jeg kjempe for pengene, så derfor har jeg prøvd å ringe selskapet i Danmark, hver eneste dag. Jeg har et betydelig beløp utestående. De siste to ukene har jeg ringt kontorene deres i Danmark, og prøvd å få snakke med de ansvarlige i selskapet, angående utbetaling og økonomien i selskapet. Hver gang har de ansvarlige hvert enten i møte/telefon eller i København. Jeg har ringt opptil 3 ganger daglig.

Det er tydelig at denne "taushetspolitikken" kommer fra ledelsen med å holde tilbake informasjon. Uansett hvem jeg prater med på telefon, så gjør/sier de ansatte akkurat det samme. Dette er triksene Mikkelsen Media bruker for å unngå brysomme publishere som meg:

1. Mikkelsen Media triks 1: Ikke svar på e-poster til de minste publisherne. Dette vil få dem til å tro at alt er i sin skjønneste orden. Tross alt gjelder uttrykket: "No news is good news"

2. Mikkelsen Media triks 2: Si at hele ledelsen er i møte/annen telefon eller i København

3. Mikkelsen Media triks 3: Lat som om telefonforbindelsen er dårlig, og sleng på røret

Mikkelsen Media: "Nå hører jeg deg ikke lenger. Hallo? Hallo? Hallo?"

Og så legger de på røret. Jeg har avslørt dem i å lyve i dette. Min Skype-forbindelse er helt perfekt, og det er ingen andre som har problemer med dette. Dette trikset fungerer dårlig på meg, da jeg ringer tilbake 5-6 ganger (med samme "jeg hører deg ikke"- triks) helt til sekretæren forstår at dette trikset ikke fungerer etter planen.

4. Mikkelsen Media triks 4: "Hele ledelsen har dratt på ferie" (fra 13. juni, midt i en stormfull periode i selskapet med betalingsproblemer - suspekt!)

Mikkelsen Media: "Han X. X. har dratt på ferie. Her skal du få telefonnummeret hans, og kontakte han direkte"

Jeg har i lengre tid prøvd å få direktenummeret til ledelsen, og ble forbauset over at de plutselig i dag kastet nummeret etter meg. Jeg har i ettertid skjønt hvorfor: Jeg har prøvd å ringe dette nummeret minst 10 ganger til forskjellige tidspunkter - alltid opptatt. Dette må være en slitsom "ferie" for ledelsen. Sekretæren har også lovet meg at X.X. skal svare meg på mine e-poster etter "møtet". Det naturlige hadde vel vært at man svarte på disse e-postene før ferien? Dette er bare løgn og lureri fra Mikkelsen Media!

Mitt mål er ikke å henge ut Mikkelsen Media. Men etter den elendige behandlingen jeg har fått av selskapet, og måten de har lurt og prøvd å lure meg på, føler jeg at det er min plikt og rett til å advare andre norske publishere mot Mikkelsen Media.

Fordi:

1. Du vil ikke få utbetalt provisjon fra Mikkelsen Media. Selskapet har dårlige regnskaper og svak balanse (siste tilgjengelige regnskap fra 2010)
2. Du vil ikke få support når du trenger det fra Mikkelsen Media
3. Mikkelsen Media fraskriver seg alt ansvar
4. Ledelsen i Mikkelsen Media er komplett inkompetent

pleb

Medlem
Høres utvilsomt ut som et selskap uten særlig lang levetid igjen. Måten de kjører "kan ikke høre deg"-trikset er jo både pinlig og litt merkelig.

kongen

kongemedlem
Disse er nok ferdige. De har flere versjoner/forklaringer på hvorfor pengene ikke har blitt utbetalt. Først nok teknisk. Så noe om at de hadde stoppet utbetaling til alle for å gå gjennom hvert eneste klikk for å avsløre juksere.

Dessuten ble de saksøkt i april. Tror du må anse pengene dine som tapte.

Problemet er også ringvirkningene dette får hvis de kjøper leads fra andre nettverk (Euroads/Guava/Smart Respons) og de ikke får betalt.

Bjrl

Medlem
Det er en stund siden jeg turte å satse tungt på kampanjer fra Mikkelsenmedia. I fjor hadde jeg riktignok noe omsetning fra dem på forsommeren, men fra sommeren av og utover har det kun vært noen hundrelapper i måneden i omsetning. Jeg skal ikke gå i dybden her, men er faktisk overrasket over at de ikke har gått overende ennå utfra den kontakten og forretningsførselen jeg har opplevd hos dem.

Totalt i 2011 omsatte jeg for 24.631 kroner på kampanjer fra dem. Dvs at de bare var på åttende plass blant de nettverkene jeg jobbet med i fjor. Og de utgjorde under 5 % av totalomsetningen min på affiliate i 2011.

Ingen grunn til å satse tid og penger på markedsføring av kampanjer fra et nettverk der magefølelsen er på diaré-nivå...

Skulle de gjenreise tilliten på en eller annen måte, vil selvsagt timg se annerledes ut. Men pr i dag ligner de for mye på Clash Media og Adfair før de gikk overende. Så ballen er hos selskapet, og gjør de ikke noen vesentlige endringer holder jeg meg til nettverk som jeg er tryggere på.

Erlend

Medlem
Prøvde Mikkelsen Media for 1 års tid siden kanskje, og det var en svært dårlig opplevelse. Etter å ha tjent opp en del penger ble kontoen stengt, og Mikkelsen Media var umulig å komme i kontakt med. Pengene har jeg gidd opp for lenge siden :p

hewkings

New Member
Ok ok

Jeg hadde utstående en god del penger hos mikkelsen. Men kontoen min er stengt og de er umulige og få tak i. Så jeg regner med at de er ferdige.

Nå blir det detektiv arbeid for og finne noen private nr. Selv om jeg tror det er bortkastet tid rett og slett.

appelsin

Medlem
Det har kommet en pressemelding fra Mikkelsen Media om at eierne er i forhandlinger med et tysk selskap om overtakelse av MM. Dette er vel siste mulighet for å få tilbake pengene for publishere. Det er døden for et annonsenettverk å ikke kunne betale sine publishere, og fører til en negativ spiral. Eneste løsningen for Mikkelsen Media er å la seg bli kjøpt opp, og bytte navn, for tilliten blant publishere er fullstendig borte.

Her er utsendte pressemelding:

MikkelsenMedia is currently going through a due diligence with a new investor. Our negotiations are in an advanced progress and we are looking forward to present you our new investor within three weeks.

The new investor will secure all creditors, which means if you are in a position, where by MikkelsenMedia has outstandings to you, then you can feel confident that the new investor will clear the outstandings. The new investor is an international lead generation company, with head office in Germany. The company has successfully expanded for more than ten years now and it is also among the largest marketing contributors in the online world.

The founders of MikkelsenMedia always had the plan to become an international marketing company. With the new investor onboard, we are proud to say that the plan will be fullfilled, even faster than originally planned.

For you as a business partner to MikkelsenMedia nothing will change, compared to the way you are working with MikkelsenMedia today. The original founders will still be running the company, our head office will remain in Denmark.

What will change is, that going forward you will be dealing with a strong international player.

From a publishers point of view, this means you will get access to more good local and international campaigns, and you will be dealing with a very strong financial player soon.

From a client point of view MikkelsenMedia will be your direct access to a very big international distributor, hence you now will be dealing with one of the leading media buyers in the world.

Kind regards,

CEO

Martin Mikkelsen

Topp