appelsin
Medlem
Det finnes mange gode annonsenettverk rettet mot norske publishere. De fleste er punktlige med betalingene og har god kundesupport.
Jeg vil likevel advare sterkt mot et annonsenettverk, og det er Mikkelsen Media.
Mikkelsen Media er et selskap med betalingsproblemer, noe som kan skje med selskaper fra tid til annen. Jeg kunne akseptert forsinkelser i betalingen dersom selskapet hadde utvist litt kundesupport, og informert om situasjonen i selskapet. Mikkelsen Media har valgt motsatt strategi.
Dette er saken:
Jeg begynte å bruke Mikkelsen Media i januar 2012, da jeg så de hadde en del gode kampanjer som ikke de andre nettverkene hadde. Jeg mottok første betaling i april (for januar og februar) etter purring. I ettertid har jeg skjønt at Mikkelsen Media betalte meg kun for at jeg skulle markedsføre deres kampanjer en måned til - og de kunne beholde pengene selv.
Det har nå gått 1 måned siden Mikkelsen Media skulle utbetalt forrige provisjon. Da betalingsproblemene deres startet, sluttet også kundesupporten. Forrige mail fra selskapet fikk jeg 11. mai 2012. Jeg har sendt dem 10 e-poster siden den gang. Jeg har hatt kontakt med 3 forskjellige kontaktpersoner dette halvåret- Nå svarer INGEN av dem på e-postene mine.
Jeg har skjønt at her må jeg kjempe for pengene, så derfor har jeg prøvd å ringe selskapet i Danmark, hver eneste dag. Jeg har et betydelig beløp utestående. De siste to ukene har jeg ringt kontorene deres i Danmark, og prøvd å få snakke med de ansvarlige i selskapet, angående utbetaling og økonomien i selskapet. Hver gang har de ansvarlige hvert enten i møte/telefon eller i København. Jeg har ringt opptil 3 ganger daglig.
Det er tydelig at denne "taushetspolitikken" kommer fra ledelsen med å holde tilbake informasjon. Uansett hvem jeg prater med på telefon, så gjør/sier de ansatte akkurat det samme. Dette er triksene Mikkelsen Media bruker for å unngå brysomme publishere som meg:
1. Mikkelsen Media triks 1: Ikke svar på e-poster til de minste publisherne. Dette vil få dem til å tro at alt er i sin skjønneste orden. Tross alt gjelder uttrykket: "No news is good news"
2. Mikkelsen Media triks 2: Si at hele ledelsen er i møte/annen telefon eller i København
3. Mikkelsen Media triks 3: Lat som om telefonforbindelsen er dårlig, og sleng på røret
Mikkelsen Media: "Nå hører jeg deg ikke lenger. Hallo? Hallo? Hallo?"
Og så legger de på røret. Jeg har avslørt dem i å lyve i dette. Min Skype-forbindelse er helt perfekt, og det er ingen andre som har problemer med dette. Dette trikset fungerer dårlig på meg, da jeg ringer tilbake 5-6 ganger (med samme "jeg hører deg ikke"- triks) helt til sekretæren forstår at dette trikset ikke fungerer etter planen.
4. Mikkelsen Media triks 4: "Hele ledelsen har dratt på ferie" (fra 13. juni, midt i en stormfull periode i selskapet med betalingsproblemer - suspekt!)
Mikkelsen Media: "Han X. X. har dratt på ferie. Her skal du få telefonnummeret hans, og kontakte han direkte"
Jeg har i lengre tid prøvd å få direktenummeret til ledelsen, og ble forbauset over at de plutselig i dag kastet nummeret etter meg. Jeg har i ettertid skjønt hvorfor: Jeg har prøvd å ringe dette nummeret minst 10 ganger til forskjellige tidspunkter - alltid opptatt. Dette må være en slitsom "ferie" for ledelsen. Sekretæren har også lovet meg at X.X. skal svare meg på mine e-poster etter "møtet". Det naturlige hadde vel vært at man svarte på disse e-postene før ferien? Dette er bare løgn og lureri fra Mikkelsen Media!
Mitt mål er ikke å henge ut Mikkelsen Media. Men etter den elendige behandlingen jeg har fått av selskapet, og måten de har lurt og prøvd å lure meg på, føler jeg at det er min plikt og rett til å advare andre norske publishere mot Mikkelsen Media.
Fordi:
1. Du vil ikke få utbetalt provisjon fra Mikkelsen Media. Selskapet har dårlige regnskaper og svak balanse (siste tilgjengelige regnskap fra 2010)
2. Du vil ikke få support når du trenger det fra Mikkelsen Media
3. Mikkelsen Media fraskriver seg alt ansvar
4. Ledelsen i Mikkelsen Media er komplett inkompetent
Jeg vil likevel advare sterkt mot et annonsenettverk, og det er Mikkelsen Media.
Mikkelsen Media er et selskap med betalingsproblemer, noe som kan skje med selskaper fra tid til annen. Jeg kunne akseptert forsinkelser i betalingen dersom selskapet hadde utvist litt kundesupport, og informert om situasjonen i selskapet. Mikkelsen Media har valgt motsatt strategi.
Dette er saken:
Jeg begynte å bruke Mikkelsen Media i januar 2012, da jeg så de hadde en del gode kampanjer som ikke de andre nettverkene hadde. Jeg mottok første betaling i april (for januar og februar) etter purring. I ettertid har jeg skjønt at Mikkelsen Media betalte meg kun for at jeg skulle markedsføre deres kampanjer en måned til - og de kunne beholde pengene selv.
Det har nå gått 1 måned siden Mikkelsen Media skulle utbetalt forrige provisjon. Da betalingsproblemene deres startet, sluttet også kundesupporten. Forrige mail fra selskapet fikk jeg 11. mai 2012. Jeg har sendt dem 10 e-poster siden den gang. Jeg har hatt kontakt med 3 forskjellige kontaktpersoner dette halvåret- Nå svarer INGEN av dem på e-postene mine.
Jeg har skjønt at her må jeg kjempe for pengene, så derfor har jeg prøvd å ringe selskapet i Danmark, hver eneste dag. Jeg har et betydelig beløp utestående. De siste to ukene har jeg ringt kontorene deres i Danmark, og prøvd å få snakke med de ansvarlige i selskapet, angående utbetaling og økonomien i selskapet. Hver gang har de ansvarlige hvert enten i møte/telefon eller i København. Jeg har ringt opptil 3 ganger daglig.
Det er tydelig at denne "taushetspolitikken" kommer fra ledelsen med å holde tilbake informasjon. Uansett hvem jeg prater med på telefon, så gjør/sier de ansatte akkurat det samme. Dette er triksene Mikkelsen Media bruker for å unngå brysomme publishere som meg:
1. Mikkelsen Media triks 1: Ikke svar på e-poster til de minste publisherne. Dette vil få dem til å tro at alt er i sin skjønneste orden. Tross alt gjelder uttrykket: "No news is good news"
2. Mikkelsen Media triks 2: Si at hele ledelsen er i møte/annen telefon eller i København
3. Mikkelsen Media triks 3: Lat som om telefonforbindelsen er dårlig, og sleng på røret
Mikkelsen Media: "Nå hører jeg deg ikke lenger. Hallo? Hallo? Hallo?"
Og så legger de på røret. Jeg har avslørt dem i å lyve i dette. Min Skype-forbindelse er helt perfekt, og det er ingen andre som har problemer med dette. Dette trikset fungerer dårlig på meg, da jeg ringer tilbake 5-6 ganger (med samme "jeg hører deg ikke"- triks) helt til sekretæren forstår at dette trikset ikke fungerer etter planen.
4. Mikkelsen Media triks 4: "Hele ledelsen har dratt på ferie" (fra 13. juni, midt i en stormfull periode i selskapet med betalingsproblemer - suspekt!)
Mikkelsen Media: "Han X. X. har dratt på ferie. Her skal du få telefonnummeret hans, og kontakte han direkte"
Jeg har i lengre tid prøvd å få direktenummeret til ledelsen, og ble forbauset over at de plutselig i dag kastet nummeret etter meg. Jeg har i ettertid skjønt hvorfor: Jeg har prøvd å ringe dette nummeret minst 10 ganger til forskjellige tidspunkter - alltid opptatt. Dette må være en slitsom "ferie" for ledelsen. Sekretæren har også lovet meg at X.X. skal svare meg på mine e-poster etter "møtet". Det naturlige hadde vel vært at man svarte på disse e-postene før ferien? Dette er bare løgn og lureri fra Mikkelsen Media!
Mitt mål er ikke å henge ut Mikkelsen Media. Men etter den elendige behandlingen jeg har fått av selskapet, og måten de har lurt og prøvd å lure meg på, føler jeg at det er min plikt og rett til å advare andre norske publishere mot Mikkelsen Media.
Fordi:
1. Du vil ikke få utbetalt provisjon fra Mikkelsen Media. Selskapet har dårlige regnskaper og svak balanse (siste tilgjengelige regnskap fra 2010)
2. Du vil ikke få support når du trenger det fra Mikkelsen Media
3. Mikkelsen Media fraskriver seg alt ansvar
4. Ledelsen i Mikkelsen Media er komplett inkompetent