Merkelige søkeord statistikk

Dre_C

Medlem
I følge statistikken på siden min sms123.no ser jeg at det desidert mest populære søkeordet er sms123. 18-19 % av alle søk som leder til siden er ordet sms123.

Det er positivt at folk kjenner igjen navnet på siden og søker etter dette, men hvorfor folk søker etter sms123 og ikke skriver direkte inn adressen skjønner jeg ikke helt. Er det for dårlig promotert at dette er et .no domene, eller er det bare vane at folk google det de er ute etter?

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Det var visstnok en som skrev at et eldre familiemedlem kom seg til facebook ved å søke på det i søkefeltet av - hva var det - startsiden.no?

Litt OT: Jeg så et bilde av over 100 stykk seniorer som var samlet for allsang eller noe. Jeg bor i en liten bygd og når man klarer å samle disse, så lurer jeg: hva slags produkt eller tjeneste har disse hatt behov for? ;)
Nå vet jeg ikke noe direkte svar, men innsikt i folks vaner kan bety en del; finner du ut av hva de trenger, da tjener du fort noen kroner.

Nutz

Med lem
Må nok en gang "forklare" hvorfor dette er helt normalt. :p
Omtrent alle nettlesere i dag har et søkefelt, vanen til folk er å skrive der, fremfor å måtte skrive inn hele URL nøyaktig i adresselinjen.
Noen har en startside som lastes inn hver gang de starter nettleseren sin og navigerer derfra.
På den siden er det også et søkefelt.

Topp