Mens vi venter på NSB - vinn gratis logo!

TorsteinO

Art Director & grunder
Som så mange andre har jeg stått og fryst mye i vinter mens jeg har venta på NSB, og har da etterhvert kommet opp med tanken - kan man ikke gjøre noe nyttig utav dette? NSB må jo skape et ganske heftig marked for diverse tjenester og varer når de konstant driter seg ut på denne måten? Et par kjappe eksempler kan være så enkle som å selge varm kaffe på de mange stasjonene uten innendørs venterom og kiosk, eller for den saks skyld motorsykkeltaxi sommerstid, men det er da ingen grunn til å stoppe der!

Så - her kommer Den Store Mens Vi Venter På NSB-konkurransen!
Kom med dine beste/galeste/morsomste forslag til forretningskonsepter som baserer seg på et marked NSB skaper med sine forsinkelser! Ikke la realisme være en hindring, her er det minst like viktig at forslaget er morsomt!

Beste forslag vinner en full profesjonell grafisk profil (logo, designmanual++) til deg/din bedrift/ditt prosjekt et.c. - en pakke som vanligvis ville koste i nabolaget 10-15000kr!

Mer info og deltagelse på:
Konkurranse: Mens vi venter på NSB — vinn gratis logo! | Torstein Opperud - Art Direction, design & ideutvikling

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Hehe, morsomt påfunn syns jeg. :)

Jeg ser jeg får et par spørsmål i hodet når jeg leser gjennom konkurransen og de forslag som har kommet inn. En ting er jo at NSB sliter med dette NÅ, og da er det jo vel muligens dumt og planlegge noe stort i dag, dersom NSB faktisk om 2mnd fra i dag har alt i rute igjen.

Forslag om f.eks utplassering automater vil jo kreve avtaler som signeres, muligens også hvor man må ut med faste avgifter pluss prosenter av inntekt. Man må også kjøpe / leie automatene. Også dette med og selge kaffe / kakao på egen hånd er jo noe som vil kreve at man faktisk får lov til å gjøre det.

Skal man ikke tenke på utgiftene man har i forhold til inntektene her? Skal man ikke forholde seg til de lover og regler vi har i landet? Skal man ikke tenke på at NSB faktisk en gang i fremtiden kan få togene i rute igjen, og at mange av forslagene da ikke lenger vil være noen inntektskilde? Er det bare fantasien som setter grenser her?

picxx

WF 09
Skal man ikke tenke på utgiftene man har i forhold til inntektene her?

Det er nok ikke det som er poenget, men heller få frem en mengde morsomme og kontroversielle ideer.
Jo mere gæern, jo større sjanse for å vinne, tror nå jeg da. :)

TorsteinO

Art Director & grunder
Oi, steike, så ikke at det kom noen svar her, men ja - det er (ihvertfall langt på vei) som picxx sier, morsomme og kontroversielle ideer er store pluss, er de realistiske/gjennomførbare, med inntektsmuligheter og liknende så er det selvsagt ikke dumt, men ikke la det stoppe opp for en ellers god ide, kreativiteten er det viktigste i denne konkurransen :)

Jeg tar meg også den store friheten og utvider konkurransen noen dager (til dels siden jeg glemte å svare her....)

Sist redigert:
Topp