Melk uten E-stoffer?

Nutz

Med lem
er det et lurespørsmål?
vanlig H-melk skal ikke være tilsatt noe, men ikke umulig at det er naturlige stoffer i melk som også har fått et E-navn.

kongen

kongemedlem
Hehe, nei, det er ikke et lurespørsmål.

Jeg skal spise mat uten E-stoffer i 14 dager for å "teste ut" om det er en smart ting.

kongen

kongemedlem
Jeg måler effekten på samme måte som med alkohol.

Alkohol i kroppen: løser alle verdensproblemer
Alkoholfri: skaper alle verdensproblemer

E-stoffer i kroppen: kongen
Fri for E-stoffer: ??

Jeg lurer på hva ?? blir...

Dessuten er Placebo verdens beste medisin. Ingen annen medisin fungerer på så mange forskjellige sykdommer og smerter som Placebo. Det sier forskningsresultatene.

kongen

kongemedlem
Mange "E-stoffer" er helt naturlige stoffer som bare har fått et slikt nummer for enkelhets skyld/standardisering, så å prøve å unngå alt av "e-stoffer" er mer tullete enn smart. Sjekk heller hva de forskjellige faktisk ER, så kan du prøve å unngå de som er mer sketchy, her finner du en del om det: Oversikt over E nummere i mat og drikkevarer

Jeg tenker på de kunstige E-stoffene som skal være ugunstig for kroppen. Det er disse jeg skal forsøke å holde meg unna i et par uker.

hansson

Langveisfarende
Norsk melk har nok ikke mye e-stoffer, men det er nok flust av rester av hormoner, antibiotika osv. slik som er vanlig i melk fra industrikyr. I mange land er det vanskelig å finne melk uten minst tre konserveringsmidler (natriumbenzoat og co.) så på det punktet kan dere være glade for at dere bor i Norge.

Tror kongen gjør lurt i å lytte til kroppen og hva den forteller om det man spiser og drikker. Det er den eneste helt sikre metoden for å finne ut om man egentlig ikke tåler ting så bra. Snakka med en allergilege en gang som sa at det var helt umulig å måle allergiske reaksjoner nøyaktig ved hjelp av blod- eller hudprikketester. De er ganske unøyaktige. Eliminasjonstester slik Kongen her driver på med er den eneste måten å sikkert si om man ikke tåler en matvare eller et allergen.

Topp