Medlemsadministasjon i WP

Nordino

Medlem
Hei

Vurderer å gå over fra Joomla til WP på siden for supporterklubben jeg driver, men lurer på et par ting.

Vi selger medlemskap mot kontigent, og en av fordelene er PDF-magaziner som vi legger ut på nett. Vi vil naturligvis bare at betalende medlemmer har tilgangen til disse. Finnes det noen plugin eller lignende som lar oss akseptere eller avslå medlemmer etter at de har registrert seg? Slik det går an for admins i Joomla eller i alle slags forum.

Fant denne (WordPress eMember - Easy to Use WordPress Membership Plugin | Tips and Tricks) pluginen som ser ut til å være midt i blinken, men den koster 40 dollar. Er selvsagt ikke snakk om mange kronene, men det jeg er ute etter bør vel være så simpelt at det sikkert finnes noe gratis der ute? Tips?

Lurer også på om det er mulig å legge inn WP i et subfolder (domene.no/wordpress feks) mens jeg setter opp systemet og fikser designet, for å så gjøre at WP-siden blir tilgjengelig på hoveddomenet når jeg er ferdig? Vil helst ikke at siden skal være nede i flere dager eller uker.

Setter som vanlig stor pris på hjelp. Dette er et fantastisk forum for uvitende karer som meg selv! :)

hansson

Langveisfarende
Dette er et sosialt nettverk for wordpress som er helt gratis:
BuddyPress.org | Home

Som en del av den grunnleggende funksjonaliteten i Wordpress er brukeradministrasjon. Du kan gi brukere høyere eller lavere tilgangsnivåer, slette, endre, gi nye passord osv.

Så ett forslag blir da at du manuelt kan registrere medlemmer etterhvert som de betaler, og sende dem passord osv. på e-post. Eller de kan gjøre det selv og så kan du endre status når de har betalt. Du kan også slette brukere eller endre detaljene deres.

Du kan publisere lenke til pdf-magasinet ditt på sider som er publisert privat, dvs at de bare kan ses av de som er logget inn, eller du kan publisere på en passordbeskyttet side.

Du kan også bruke en download manager plugin à la den jeg bruker på frilansinfo.no/nedlasting, der filene ikke blir tilgjengelige før du har logget deg inn.

Nordino

Medlem
Takk for hjelp nok en gang. Skal sjekke ut BuddyPress!

Hvordan gikk det i Lima, forresten? Håper du fant deg et brukbart sted til slutt. Glemte ut hele greia midt oppi all reisinga.

Topp