Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Matspalte, som egentlig ikke handler om mat

peterandrej

pensjonert moderator
Tenkte å bare spre det glade budskap om at jeg har fått min egen matspalte i Altaavisen - Finnmarks største avis. Matspalten er antagelig verdens merkeligste matspalte siden den strengt tatt ikke handler så mye om mat, men heller er ment som lett underholdning med betraktninger om aktuelle saker.

Kom gjerne med tilbakemeldinger eller forslag til temaer! Og les gjerne altaavisen også! Mye interessant stoff, også for dere som ikke bor i Finnmark. Finnes på Altaavisen.

Her er de to kommentarene som har blitt skrevet til nå:

Tirsdagsbiff med chilidressing
(Om priser på mat)

Snikende svinepølse - skjult uhøflighet
(Om Petter Northug og Ski-VM i Oslo 2011)
 

Nutz

Med lem
Første tanke til "Tirsdagsbiffen":
Her er det en jævel som vil forsvare høye priser for enhver pris.
Sorry Peter, det stinker forsvar av avgiftspolitikk lang vei av den "oppskriften". :mad:
Kjør politikk i de rette fora, hold matoppskriftene fri for propaganda!
 
Godt skrevet - og spesielt underholdende er jo den delen som følger i forkant av oppskriftene. Du har gitt avisen langt mer enn bare oppskrifter. Selv kan jeg blande samme de merkeligste ting når jeg lager mat (og er alene), og snikende svinepølse er i så måte i min sjanger.
 

Nutz

Med lem
Kanskje oppfordre lesere til å spise mye mer reinsdyrkjøtt nå som prisene er forholdsvis lave, da du har hørt noen løse rykter om at reinsdyrnæringen har sendt en felles søknad til Mattilsynet i samråd med Statens Strålevern om å sette opp grenseverdiene for hva de vurderer er trygt å spise.
-Og at du forventer at prisene på kjøttet vil stige radikalt dersom forslaget går igjennom. :)
 
Sist redigert:

hansson

Langveisfarende
Første tanke til "Tirsdagsbiffen":
Her er det en jævel som vil forsvare høye priser for enhver pris.
Sorry Peter, det stinker forsvar av avgiftspolitikk lang vei av den "oppskriften". :mad:
Kjør politikk i de rette fora, hold matoppskriftene fri for propaganda!

Jeg synes det er alt for lite politikk i norske matoppskrifter. Tidene har endret seg siden Ingrid Espelid Hovig. Heldigvis. Skribentens konsept her er så vidt jeg kjenner til ganske originalt, og det er vel gjennomført. Kjør på med pepper!
 

Nutz

Med lem
Hva med kortreist mat?
Tipper Altaværingene som alle andre er fryktelig interessert i hvordan de på en miljøvennlig måte kan lage kortreiste eksotiske retter fra Titikakasjøen og Indre Mongolia. :D
 

hansson

Langveisfarende
Har glemt navnet, men disse jævlige grønskelignende greiene fra fjelltraktene rundt Titicacasjøen er jo en stor slager i helsekostbutikkene om dagen. Smaker litt som sure oppstøt og inneholder visst mer proteiner enn kjøtt tilogmed. Og vokser på vann og sol og ikke noe mer, ferdig på noen få dager.

Aha nå kom jeg på det - spirulina heter det.
 
Topp